back to top
KezdőlapFormula 1Pár tizedet hozhat a Honda „hármas motorja”

Pár tizedet hozhat a Honda „hármas motorja”

-

A Honda számításai szerint a fejlesztett hármas specifikációjú motor nagyjából 2-3 tized másodperces javulást hozhat.

A japán gyártó a pénteki második szabadedzésen egy új belső égésű motort tesztelt Fernando Alonso autójában, ez volt az a bizonyos „hármas specifikáció”.

A motorgyár mérnökei elmondták, hogy az adatok egyértelmű javulást mutattak, viszont ezt az egységet kénytelenek voltak kicserélni egy régebbi típusra. Erre azért volt szükség, mert Fernando Alonso váltóhiba miatt idő előtt befejezte a második gyakorlást, és meg kellett vizsgálniuk, hogy ez a hiba okozott-e valamilyen kárt a motorban is. A vizsgálat azonban megmutatta, hogy az új belső égésű motor sértetlen maradt, de nem teszik vissza a spanyol autójába, mert csak a mezőny végéről fog indulni, és emiatt csak feleslegesen lenne használva, miközben nincs valós esély a pontszerzésre.

„A belső égésű motor fejlesztésétnél a teljesítményre koncentráltunk.” Mondta a Honda igazgatója Yusuke Hasegawa.

„Normál esetben nem mondjuk meg, hogy mekkora javulást érünk el, de itt Bakuban akár két vagy három tized is lehet. Ami a megbízhatóságot illeti, az ICE (belső égésű motor) esetében nincs ezzel gond, így már tudunk a teljesítményre és a motorerőre koncentrálni.”

Hasegawa azt is hozzátette, hogy a pályán mért adatok teljes mértékben megegyeznek a sakurai központban mért tesztadatokkal, ami egy újabb jó jel, de még nagyon sok dolguk van.

„Ezen a pályán köridő javulást ugyan nem láttunk, de motorerőt mérő szenzor adatai ugyanazt mutatják, mint a gyárban. Örülök ennek a kis plusz teljesítménynek. A fejlődés ugyan elfogadható, de ez még mindig nem elég ahhoz, hogy utolérjük a többi motorgyártót. A következő fejlesztésnél fel kell gyorsítanunk a tempót.”

Alonso örül a nagyobb teljesítménynek, de ő is felhívja a figyelmet arra is, hogy még mindig van hova fejlődniük.

„Messzemenő következtetést nem lehet levonni eddig a hétvégéből, hiszen nem mentünk ideális motorbeállításon. Ha az adatok azt mutatják, hogy több motorerőnk az van nagyszerű és örülök neki. Azonban nagyon nagy még mindig a hátrányunk, nagyon sok munka van még ezzel a motorral.”