A jelentős méretű és mértékű fejlesztéscsomag ellenére a Williams FW40 korántsem a legacélosabb konstrukció volt a vidéken.
A Williams látványos fejlesztési csomaggal érkezett a Red Bull Ringre, amelybe beletartozik egy átalakított első szárny, vadonatúj bargeboardok és átszabott oldaldobozok. A bargeboardok csak az első szabadedzésen kerültek fel az autóra, mert tartalék híján a csapat nem merte az esetleges sérülést kockáztatni, az eredményeket látva azonban akár fenn is maradhattak volna: az első és a második szabadedzésen Felipe Massa 11. és 14. lett, Lance Stroll pedig 15. és 16.
„Őszintén? Egyáltalán nem volt jó péntekünk” – lamentálta Massa. „Gyors tempónál küszködünk az egyensúllyal; rengeteg mindent kell még megértenünk ahhoz, hogy az autó holnap versenyképesebb legyen. Nagyon remélem, hogy sikerülni fog. Ami a fejlesztéseket illeti, a mérnökök szerint minden rendben lesz vele, legalábbis a számok meg ilyesmik alapján. Délutánra levettük őket, hogy ne sérüljenek meg – ennek ellenére reggel sikerült pontosan ezt elérnünk! Holnap elvileg az új alkatrészekkel fogunk futni.”
Stroll, akinek volt egy kisebb kalamajkája a boxbejárati fehér vonallal és annak átlépése miatt kapott is egy figyelmeztetést, erősebb szombatra számít.
„Van min dolgoznunk az éjszaka folyamán” – vallotta be a kanadai. „Nem tűnünk annyira versenyképesnek, mint Bakuban – egyelőre. Ez a pálya olyan rövid, hogy csupán néhány tizedes javulás is több helyes előreugrást jelent. Még ki kell veséznünk a dolgot, mivel úgy fest, a nagy sebességű pályák nem tartoznak az erősségeink közé. Tudjuk, hogy egyenesben gyorsak vagyunk, ez azonban már nem feltétlen igaz a kanyarokra, ahogyan ezt az elmúlt versenyek bizonyították is. Olyan az autónk, amilyen, és ha úgy sikerülnek a dolgok, jó kis autó ez. Papíron elvileg két-három tizedet érnek a fejlesztések, de az elmélet és a pályán látott valóság között mindig van eltérés, ráadásul ez egy rövid pálya, ahol 10 kanyar alatt talán nem jön ki ez a néhány tized.”