Remélhetőleg senki nem vásárolt még Sauber-Hondás csapatszuvenírt, több forrás szerint ugyanis a nemrégiben bejelentett együttműködést visszafújták.
Kedden szivárgott ki először Németországból a híresztelés, hogy Monisha Kaltenborn távozása miatt a Honda felbontotta a Sauberrel kötött motorszállítói egyezségét. Habár a híresztelésből lassan hír lesz, közeli források szerint a szakítás oka nem ebben keresendő – a Sauber és a Honda szerződését elviekben sosem aktiválták élesben, a svájci istálló tulajdonosai pedig úgy döntöttek, jobban örülnének egy másik motorszállítónak.
„Ez színtiszta médiaspekuláció” – hárította el a kérdéseket egy hondás szóvivő. „Nem kommentáljuk az esetet. A Honda és a Sauber kapcsolata nem változott meg.”
Ez utóbbi lényegében igaz, ha valóban sosem volt érvényes szerződés köztük, amelyért egyébiránt az Azeri Nagydíj előestéjén távozó Kaltenborn volt a felelős. A Saubert is birtokló Longbow Finance elnöke, Pascal Picci akkor a „cég jövőjét illető eltérő véleményeket” citálta Kaltenborn „közös megegyezésen alapuló” menesztésének okaként, amely véleménykülönbség alatt valószínűleg a Honda-ügyletet kell érteni, a tulajdonosok ugyanis azonnali versenyképességet akarnak a csapattól látni, ehhez pedig elkerülhetetlen egy élvonalbeli erőforrás. Hogy ez pontosan mit takar, arról még nem lehet tudni, Piccit pedig nem lehetett elérni.
A Sauber idén valóban szenvedősebbre vette a figurát, miután Kaltenborn egyéves, fejlesztetlen Ferrari-motorokra kötött tavaly szerződést. A legegyértelműbb opció a régóta fennálló együttműködés folytatása lenne, ebbe azonban elvileg belebonyolított a McLaren felbukkanása, amely akár készen is áll a Hondával szakítani. A történelem ismeretében a wokingiak első alternatívája a Mercedes lenne, azonban egyre kevésbé tartanak valószerűtlennek egy ferraris partnerséget; ez viszont cserébe megnyitná a lehetőséget a Mercedes előtt, hogy a Saubert is hozzáadja ügyfelei listájához, amin segíthet az a tény is, hogy Pascal Wehrlein jelenleg ott versenyzik. A Renault-t még nem érintettük, és habár a franciáknak meglenne a kapacitása még egy istálló vállalására, a helyzetet kissé ellehetítleníti, hogy a Sauber ma délelőtt azt a Fred Vasseurt nevezte ki csapatfőnökként, aki tavaly nem a legszebb viszonyban távozott a Renault-tól.
Ha mindez valóban bekövetkezik, nehéz napok várnak a Honda F1-es ambícióira. A 2018-as Sauber-terv biztosította volna a japánok helyét a rajtrácson egy esetleges McLaren-búcsút követően is. Azonban arra is van esély, hogy a Honda egy-két szezonra szabadságot vesz ki, hogy nyugodtan tudja csiszolgatni rakoncátlankodó erőforrását, ezt pedig egy sauberes elkötelezettség esetén nem tehetnék meg.