Mivel úgyis az utolsó sorból rajtol, Daniel Ricciardo autójába több, egyébiránt büntetést érő alkatrészt is kicserélhet a Red Bull.
Ricciardo eleve egy öthelyes rajtbüntetés tudatával vágott bele a Brit Nagydíj időmérőjébe, miután Red Bulljában a szabadedzéseket követően váltót kellett cserélni. A nedves körülmények között rendezett Q1-et eleinte még vezette is, ám egy turbóhibának tűnő probléma miatt le kellett parkolnia a pályán, így végül a 20. helyre „sikerült” kvalifikálnia. Habár Fernando Alonso 30-helyes büntetése miatt nyer egy helyet, a csapat erősen fontolgatja, hogy a helyzetet kihasználva több elemet is kicseréljen az autóban, ami további büntetésekkel járna (elméletileg, gyakorlatilag viszont maximum Alonsóval tudna versenyezni a büntetéshalom nagyságát illetően).
„Ezen mindenképpen elgondolkozunk” – utalt a cserékre Ricciardo. „Úgyis a végéről rajtolunk, az már teljesen mindegy, hogy 19. vagy 20. – szívesen odaadom Fernandónak ezt az egy helyet! Meglátjuk, a javunkra tudjuk-e fordítani a szituációt és beszerelünk-e néhány új alkatrészt.”
A Renault még nem erősítette meg hivatalosan a probléma forrását, az ausztrál azonban azonnal a turbóra gyanakodott.
„Szerintem a turbóval voltak gondok, először innen hallottam egészségtelen hangokat” – vette elő technikai szaktudását Ricciardo. „Fogalmam sincs, hogyan működik egy motor, de azt szerintem tudom, milyen hangja van egy turbónak. Nagyon furcsa hangokat kezdett kiadni, ezzel egyidőben pedig a motorerő is kezdett elmenni. Végül a motor megóvása érdekében minden automatikusan lekapcsol.”
A vártakkal ellentétben a Red Bull nem teljesített olyan jól Silverstone-ban, mint egy héttel ezelőtt Spielbergben, így talán annyira nem nagy csapás a szörnyű időmérő.
„Igen, így kell nekem is felfognom a dolgot” – mondta Ricciardo. „Pole semmiképp sem lett volna meg; lett volna mondjuk ötödik-hatodik, abból lett volna tíz-tizenegy, szóval ilyen szempontból… nem akarom azt mondani, hogy álruhába bújt áldás, de talán nem is hatalmas katasztrófa. Akár holnap is történhetett volna mindez; így legalább fel tudunk dobni néhány új cuccot az autóra.”
Az elmúlt futamok tendenciáival ellentétben Max Verstappennek problémamentes időmérője volt: az ötödik (lényegében negyedik) helyre kvalifikált, habár a lemaradása másfél másodperc volt a pole-t megkaparintó Lewis Hamilton mögött.
„Egyértelmű, hogy minden téren el vagyunk maradva” – foglalta össze a Red Bull tempóhiányának okát Verstappen. „Nem vagyunk elég gyorsak. Kicsit stabilabb egyensúly és kicsit több tapadás kellene. Egyszerűen nem tudjuk megoldani.”
UPDATE: A Red Bull időközben megerősítette, hogy a motor, a turbófeltöltő és az MGU-K mellett kicserélték az MGU-H-t is Ricciardo autójában. Mivel az ausztrál versenyzőnek idén ez már az ötödik ilyen egysége, így tíz rajthelyes büntetésben részesül. Korábbi váltócseréje miatt összesen 15 rajthelyes büntetésnél jár. Pozícióján azonban ez nem változtat: Alonso 30 helyes büntetése miatt marad a 19. helyen.