Egy esetleges hondás szakítás esetén a McLaren kutyaszorítóba kerülne, a Mercedes és a Ferrari ugyanis nem hajlandó motorokat szállítani riválisának.
A lassan három éve tartó szenvedés könnyen arra kényszerítheti a McLarent, hogy búcsút vegyen a Hondától és más motorpartnerrel próbáljon meg visszatalálni a győztes útra. Az idei szezonban a wokingi alakulat tíz verseny alatt mindössze két pontot gyűjtött össze Fernando Alonso bakui kilencedik helye révén, a látványt pedig a Ferrari és a Mercedes minden bizonnyal élvezi – legalábbis ezt hiszi Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója.
„Nagyszerű csapat vagyunk, már számtalanszor bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk versenyeket és bajnokságokat megnyerni” – nyilatkozta Brown a Sky Sportsnak. „De úgy vélem, sok más csapat élvezi, hogy ilyen hátul lát minket. Attól tartanak, hogy ismét fenyegető erővé válunk – ez a félelmük pedig érthető és nem alaptalan.”
Ez alapján egyetlen alternatív motorpartner jöhetne szóba, mégpedig a Renault. Az idő azonban egyre csak fogy, a döntésre pedig mihamarabb sort kellene keríteni (ezt Alonso is egyre inkább szorgalmazza), a mérnökök ugyanis már elkezdtek dolgozni a 2018-as autókon, amelynek versenyképességéhez elengedhetetlen tudni, milyen motor köré kell megtervezni a kasztnit. Brown a nyár végéig dűlőre akar jutni a Honda vagy nem Honda kérdést illetően.
„Jó néhány lehetséges szcenáriót átbeszéltünk a Hondával” – folytatta Brown. „Végeredményben úgy hisszük, a Honda képes megoldani a feladatát, mint ahogy ezt a múltban is bizonyította már. Az azonban elengedhetetlen, hogy a fejlesztések gyorsabb ütemben érkezzenek. Már dolgozunk a 2018-as autónkon, és ha ez a kulcsfontosságú információ hiányzik, megakadnak a munkálatok. Ebből kifolyólag a nyári időszakban véglegesítenünk kell a Hondával kapcsolatos terveink. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy továbbra se legyünk versenyképesek – a McLaren nem ezért versenyzik. Már három éve tart ez az állapot; drasztikus előrelépést vagy megoldásokat kell tapasztalnunk. Fernandóhoz hasonlóan mi is versenyeket akarunk nyerni és dobogókat szerezni, jelenleg pedig képtelen vagyunk erre – néhány dolognak változnia kell.”
A legnagyobb valószínűséggel megmarad a McLaren-Honda felállás, a Renault ugyanis az Autosport értesülései szerint nem szeretne egy negyedik csapatot is ellátni erőforrással, mert attól fél, ez negatív hatással lenne a megbízhatóságára.