A Mercedes sokkoló kivonulását követően az Audinak és a BMW-nek is át kell gondolnia DTM-es stratégiáját.
A Mercedes hétfő este jelentette be, hogy 2018 végével kiszállnak a DTM-ből, hogy a 2019/20-as szezontól kezdve a Formula E-re koncentrálhassanak. A bejelentés következményeképp a DTM két gyártóra csökken a BMW és az Audi személyében; ilyen alacsony számra utoljára 2011-ben volt példa a BMW 2012-es érkezése előtt, amikoris az Opel 2005-ös távozását követően az Audi és a Mercedes vitték a vállukon a szériát. Az előbbi márka továbbra is motorsport-portfóliójának „kulcsfontosságú” részeként kezeli a DTM-et, a Mercedes exodusa azonban mindent kétségek közé taszított.
„Sajnálattal hallottuk a Mercedes-Benz döntését, miszerint a 2018-as szezon után kiszállnak a DTM-ből” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi motorsportfőnöke. „Az Audit és a szériát illető következmények egyelőre még nem világosak, az Audi számára azonban kulcsfontosságú, hogy tagja legyen egy világszínvonalú és nemzetközi túraautó-bajnokságnak. A jelenlegi feladatunk, hogy minden érintett féllel kivizsgáljuk a mostani szituációt, hogy előrukkolhassunk egy megoldással vagy egy DTM-mel szembeni alternatívával.”
A BMW kissé szűkszavúbban ugyan, de lényegében ugyanezt nyilatkozta.
„Nehéz szívvel fogadjuk el a Mercedes 2018 végi DTM-es kivonulását” – mondta Jens Marquardt, a bajor alakulat motorsportfőnöke. „Ki kell elemeznünk az új helyzetet, amiben találjuk magunkat.”
A DTM csak veszíthet ezzel, az FE viszont jól járhat, ugyanis tovább gyarapodik a szériában magukat képviseltető gyártók száma. A BMW nemrégiben jelentette be, hogy az Andrettivel közösen gyári csapatot indít a sorozatban, illetve az Audi is mostanában ’gyáriasította’ hivatalosan az Abtot.
„Örömmel üdvözöljük a Mercedest a Formula E-ben” – fűzte hozzá Gass. „Az elektromos széria fontosságát mutatja, hogy immáron mindhárom német prémiummárka elkötelezte magát ehhez a versenysorozathoz.”