back to top
KezdőlapFormula 1A Red Bull módosított az első szárnyán

A Red Bull módosított az első szárnyán

-

Miután a riválisok gyanakodni kezdtek a Red Bull első szárnyának túlzott flexibilitására, a csapat a Magyar Nagydíjra inkább módosított az elemen.

A silverstone-i kameraképeket vizslatva több csapatnak is szemet szúrt, hogy nagysebességnél a Red Bull első szárnyának alsóbb szekciója a megengedettnél jobban hajlik. Néhány évvel ezelőtt már hatalmas viták tárgya volt az aerodinamikai elemek flexibilitása, idén pedig a Ferrari padlólemezét és a Red Bull szárnyát látva ismét háborútól tarthatnánk. Az FIA természetesen értesült a dologról, és habár azt nem tudni, hivatalosan ők kérték-e meg az osztrákokat a szárny módosítására, a magyar paddockban az RB13-as szárnyának kérdéses részét megerősítették, ami elvileg elegendő lesz ahhoz, hogy csökkentsék a hajlás mértékét.

A potenciálisan flexi első szárny a teljesítmény növekedésében segítene; az egyelőre nem tisztázott, a Red Bull mennyit veszíthet a szilárdított szárnnyal, ám a csapat ennek ellenére is bízik egy jó eredményben, miután egy nagyobb fejlesztéscsomaggal érkeztek a Hungaroringre. Daniel Ricciardo szerint a fejlesztések nem forradalmasítják az autó teljesítményét, de kidomboríthatják az autó pozitív tulajdonságait egy olyan pályán, amely eleve fekszik a Red Bullnak.

„Lényegében csak nagyobb aerofejlesztésekről van szó” – mondta az ausztrál. „A nagyobb sok mindent jelenthet: akár egy másodpercet is? Valószínűleg azért nem; inkább az autó karakterisztikája és filozófiája terén jelenthet előrelépést. A fejlesztések sok helyen el vannak szórva – lesz az első szárnyon és az oldaldobozok környékén is. Csak aeróval kapcsolatos dolgok lesznek, de ezek remélhetőleg szépen összedolgoznak, ami a köridőben is megnyilvánul majd. A szélcsatorna alapján hoz egy kis leszorítóerőt, ami pedig majd javítja a köridőt.”