Az ezüst nyilak pocsék teljesítményt nyújtottak a monacói nagydíj során. Ez viszont kellett nekik, ahhoz, hogy megértsék, és kijavítsák az autójuk gyengeségeit, legalábbis a csapatvezetők szerint.
Erősen kezdte az évet a címvédő alakulat. Monacót megelőzően az első öt futamból hármat megnyertek. A hercegségben azonban csak egy negyedik (Valterri Bottas) és egy hetedik hely (Lewis Hamilton) jutott nekik. Utóbbi ráadásul már a szombati időmérő második részében búcsúzni kényszerült.
Utána viszont négy futamból hármat is behúztak a stuttgartiak. Ennek köszönhetően a konstruktőri bajnokságban a 17 pontos hátrányból 39 pontos előnyt csináltak a nyári szünetre.
Toto Wolff korábban a csapat idei modelljét a W08-ast „dívának” nevezte. A technikai igazgató James Allison most azt mondta, hogy a monacói gyengébb teljesítmény hasznos volt számukra a folytatást illetően.
„Monaco az a pálya volt, ahol az autónk jó tulajdonságai nem mutatkoztak meg, viszont a legrosszabbak teljes mértékben. Egyben a leghasznosabb hétvége is volt számunkra, mert minden erőnkkel az autó problémás területeire tudtunk összpontosítani. Nagyon, nagyon hasznos volt számunkra. Monaco előtt nyertünk pár futamot és egy kivételével mindig poleban voltunk.” – mondta James Allison az Autosportnak.
Allison szerint az autójuk alaposabb kiismerésével többet léptek előre, mint új alkatrészekkel.
„Monaco óta még nem volt gyenge versenyünk. Monte-Carlo után egyből jött Kanada, ahova semmiféle fejlesztést nem vittünk, mégis sokkal jobban szerepeltünk.” – állapította meg technikai igazgató.
A csapatfőnök Toto Wolff is úgy látja, hogy a Monacót követő tíz nap volt a legfontosabb időszak az idei szezonban.
„Voltak már hasonló pillanataink is korábban, mint például 2015-ben Szingapúrban. A srácok a legmagasabb szinten dolgoznak, de amikor Monacóhoz hasonló dolgok történnek, akkor a teljesítmény lecsökken és mindenki azzal van elfoglalva, hogy minél hamarabb megtalálják a problémára a megoldást. Lenyűgözött, ahogy a csapat tagjai kezelték ezt a helyzetet, de minden hétvégén ez van. Minden egyes versenyhétvége arról szól, hogy az ott fellépő problémákat észleljük, és megoldásokat találjunk rá, ezzel optimalizálva a teljesítményünket. A legtöbb esetben nehézségekkel szembesülünk, ami a közvélemény számára nem mindig látható.” – vélekedett az osztrák.