A Volkswagen I.D Buzz tanulmány autót tovább fejlesztik annak érdekében, hogy sorozatgyártásba kerülhessen. Dr. Herbert Diess, a Volkswagen igazgató tanácsának elnöke, és Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka elnöke a gyártásról szóló döntést augusztus 19-én jelentették be a kaliforniai Pebble Beach-en tartott Concours d’Elegance versenyen kapcsán. Ez az esemény a történelmi autók és az új tanulmány autók bemutatójának egyedi eseménye. „Ez a legmegfelelőbb hely az I.D. Buzz számára”- mondta Dr. Herbert Diess. „Ez az autó fontos pillért jelent a Volkswagen elektromos autókkal kapcsolatos programjában, és a kisbusz vezetés élményét viszi tovább a jövőbe.”
Az I.D. Buzz a kompakt négyajtós I.D. modell után, 2022-ben érkezik meg a márkakereskedőkhöz. A Volkswagen főként az észak-amerikai, az európai és a kínai piacokat célozza meg az I.D.Buzz-zal , és mindenekelőtt az I.D. modell családdal.
„A detroiti és a genfi autószalonokon történt bemutatkozás után sok levelet és e-mailt kaptunk az ügyfelektől azt kérve, hogy ”építsék meg ezt a gépkocsit!”- említette meg Pebble Beach-en Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója. Az sem véletlen, hogy a VW igazgató tanácsa Pebble Beach-et választotta ki a döntés bejelentésére, amint azt Dr. Herbert Diess elmagyarázta: „A Mikrobusz, ahogyan a Bullit hívják Amerikában, mindig részét képezte a kaliforniai életmódnak, életvitelnek. Most ezt hozzuk vissza azáltal, hogy kifejlesztjük a Volkswagen következő e-nemzedékét, és újraértelmezzük a Bulli-t, ez alkalommal már elektromos változatban”
Ahogyan ez a Detroitban bemutatott autó esetében történt, az akkumulátorokat a gyártásra kerülő modellnél is a gépkocsi fenéklemezére rögzítik. Így az elektromos hajtás nem foglal el sok helyet, tehát az első és a hátsó tengelyeket is egymástól távolabbra lehet szerelni. Ezt azt eredményezi, hogy hosszú a tengelytáv és rövidek a túlnyúlások, ami több teret jelent a gépkocsin belül. ”Ennél fogva ez az autó kívülről úgy néz ki mint egy rövid kisbusz, még akkor is, ha valójában egy nagyobb mikrobusznak megfelelő bőséges belső teret kínál”- mondta Dr. Herbert Diess. Az eredmény pedig a vezetőnek és az utasoknak egyaránt nagyobb helyet kínáló, és kényelmes utazást adó autó lesz.
Mindazok, akik ezt a modellt teherszállításra kívánják használni, ugyancsak megtalálják számításaikat: „ A minibusz verzió mellett egy I.D. BUZZ Cargo változatot is bevezetünk a piacra nulla emissziós értékkel a Level 3 szintű gépkocsik kategóriájában, ami nagymértékben automatizált vezetői képességgel is rendelkezik majd.”- mondta Dr. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek márka vezérigazgatója. „ Ez egy ideális elektromos haszonjármű lesz különösen a belvárosi forgalom számára.”
Ben Pon, akinek családja sikeres Volkswagen importőr Hollandiában, ugyancsak nagy érdeklődést mutatott az I.D. BUZZ iránt Kaliforniában. Éppen Ben Pon édesapja volt az, aki az első VW Bulli (T1) kifejlesztését inspirálta egy több mint 70 éve készített rajzával. Noha a Volkswagen legidősebb és a legfiatalabb többfunkciós MPV gépkocsiját több, mint hét évtized választja el egymástól, az I.D.BUZZ a híres előd génjeivel rendelkezik, miután maximális tér kihasználhatóságot kínál egy közepes méretű személygépkocsiéval azonos méretben. A gépkocsi hossza 4.942 mm, szélessége 1.976 mm, a magassága 1.963 mm, ez is jelzi a koncepció-autó nagy belső térkínálatát. A gyártásra kerülő változat az új, teljesen elektromos architektúrára épül, és a tanulmány autó sok formatervezési megoldását is magán fogja hordozni. Így változtatható lesz az ülések elrendezése, rendelkezni fog interaktív összekapcsolhatósággal, és magas fokú automatizált vezetési tulajdonsággal. Az elektromos autók kínálati skálájának kibővítése része a „Volkswagen Stratégia 2025”-nek, ami 2025-re több, mint 30 teljesen új elektromos Volkswagen kifejlesztését irányozza elő.
Megjegyzés: az I.D. BUZZ még nincs kereskedelmi forgalomban, így az EK 1999/94 sz. Direktívája nem vonatkozik rá.