A Red Bull extrémalacsony leszorítóerős beállításokkal körözött a Belga Nagydíj pénteki napján, ám Daniel Ricciardo szerint sokkal jobban járnak, ha felhagynak vele a hétvége további részére.
A végsebesség maximalizálása érdekében az ausztrál versenyző autóján kipróbáltak egy alacsony légellenállást biztosító beállításcsomagot, de a taktika balul sült el, Ricciardo ugyanis a hatodik helyen végzett a második szabadedzésen, 1.319 másodperccel Lewis Hamilton mögött – mindezt annak ellenére, hogy az első és a harmadik szektorban az abszolút leggyorsabb volt. A technikásabb második szektorban mintegy másfél másodpercet vesztett az élmenőkhöz képest, ez pedig egyszerűen nem éri meg a magasabb végsebességért cserébe.
„Szárazon nehéz volt, mivel egy kicsit agresszívabb irányba mozdultunk el a beállításokkal” – magyarázta Ricciardo. „A jó végsebességre alapoztunk, de a kanyarokban túl sok időt hagytunk ott, ezt pedig nem tudtuk az egyeneseken kompenzálni. Jó volt azért kipróbálni, de ennyi volt benne, mindent kifacsartunk. Az első és harmadik szektor fantasztikus volt, mindkettő lila volt, de a második szektorban úgy éreztem, mintha F3-as autót vezetnék. Legalább megpróbáltuk. Örültem volna, ha bejön az ötlet, de nem jött.”
Max Verstappen a magasabb leszorítóerős beállításokkal körözött, Ricciardo azonban még nem tudja, hogy lemásolja-e azt a megoldást, vagy inkább okoskodjon ki valami köztes állapotot a mérnökeivel.
„A mi verziónk nem volt versenyképes” – vonta le a tanulságot Ricciardo. „Majd meglátjuk, elő tudunk-e rukkolni egy kompromisszumos megoldással, vagy felrakjuk az autóra a Max által használt leszorítóerőt. Holnap biztosan sokkal inkább benne leszek a buliban, jobb lesz a beállításom. Az első öt négy-öt tizeden belül volt; ha sikerül oda becsusszannom, minden rendben lesz.”
Verstappen szerint az RB13-nak nem könnyű egyszerre az egyenesekben és a kanyarokban is tartania a lépést az élmenőkkel.
„Elment, semmi extra” – foglalta össze pénteki napját a holland. „Nehéz volt az egyenesekben is versenyképesnek lenni és közben a kanyarokban is. Két eltérő taktikát próbáltunk ki az autókon, de nem egyszerű összeegyeztetni a kettőt. Csak megnéztük, mire vagyunk képesek az egyenesekben, mert ahogy azt látni lehet az első és a harmadik szektoromból, alapjáraton elég lassúak vagyunk. Kompromisszumot igyekeztünk találni, de ez nem olyan egyszerű.”