Győzni ment Greinbachba a Rallycross Ob. ötödik versenyhétvégéjére a bajnoki címvédő Kiss Pál Tamás, és győztesen is tért haza Ausztriából. A gereinbachi pályán a köridők alapján hatalmas fölényben volt a SPEEDBOX Racing Team versenyzője, de ahogy a rallycross versenyeken megszokhattuk, ez nem jelentett automatikusan könnyű győzelmet.
„Jó alapbeállítással akartuk megkezdeni a hétvégét, és ez sikerült, olyannyira, hogy a szabadedzésen a második harmadik körömben már sikerült olyan gyors időket futni, amit csak az elődöntőben tudtam felülmúlni. Nagyon jól működött az új váltóáttétel, a negyedik, ötödik és hatodik fokozatban eddig nem tapasztalt erőt éreztem a Peugeotban. Látva, hogy megvan a tempónk, most is kísérletezni kezdtünk a beállításokkal, és érdekes volt, hogy hiába lett egyre jobban vezethető az autó, a köridők nem javultak, sőt, újra 34 másodperc feletti köröket mentem” – mondta a hétvége elejéről Kiss Pál Tamás.
Az előfutamokban ennek megfelelően nagy csaták alakultak ki. Az elsőt még fölényesen nyerte a SPEEDBOX Racing Team pilótája, de a második és a harmadik már nem sikerült tökéletesen.
„Elsőnek jöttem el a második előfutamban, Max Pucher az ajtóm felénél lehetett, amikor kapott egy ütést hátulról és nekem jött, így összetört az autó jobb oldala. Utána egy kisebb hiba után Höller megelőzött, majd lecsúszott a fűre, aztán bevágódott elém, és ütköztünk. Utána éreztem, hogy baj lesz, és valóban megpróbálkozott egy furcsa manőverrel, de szerencsére csak ő pördült ki. Kaptam egy utolsó figyelmeztetést a bíróktól, de amikor megnézték a belső felvételeket, ezt visszavonták, és még elnézést kértek” – mesélte a legnehezebb előfutam eseményeit Kiss Pál Tamás.
A harmadik előfutamban a SPEEDBOX versenyzője hibázott az utolsó kanyarban, emiatt egytized másodperces különbséggel második lett, így az előfutamok után is a második helyen várta az elődöntőt, ahol újra szárnyalt a Peugeot 208 WRX.
„Látva, hogy hiába élvezetesebb az autót vezetni, de nem lettünk gyorsabbak, visszatértünk az alapokhoz, és az elődöntőben első lettem. Bizakodva vártam a döntőt, hiszen körönként újra 7-8 tizeddel gyorsabb voltam a vetélytársaknál” – folytatta Kiss Pál Tamás.
Egy kilométeres pályán pedig rengeteget jelent az ekkora előny, így a döntőben az autóra is vigyázva, a harmadik helyen fordult az első kanyarban a kék-fehér Peugeot, aztán előbb Höllert sikerült megelőzni a kettes kanyar előtt, majd Kárai Tamást is maga mögé utasította. Alois Höller azonban a harmadik körben felborult, így piros zászlóval megszakították a versenyt, és a versenybírák úgy döntöttek, hogy új rajtot rendelnek el, ráadásul az eredeti rajtsorrend alapján, sőt még egy szokatlanul hosszú szervizszünetet is adtak a mezőnynek.
„Az újraindítás után másodikként fordultam az első kanyarban de nem aggódtam, mert tudtam, hogy a tempóelőnyöm elég lesz az újabb előzéshez, vagy a jokertaktikával is az élre állhattam volna. Sajnos Kárai Tamás autója megint meghibásodott, így könnyen az élre kerültem. Ez után valóban sikerült megfutni a hétvége addigi legjobb körét, így hiába szólt közbe a végén a technika, bőven elég volt az előnyöm a győzelemhez. Nagyon örülök, hogy sikerült újra bajnoki futamot nyernem, ismét fontos lépést tettünk a címvédés felé, ami idén a legfontosabb célunk” – értékelt Kiss Pál Tamás.
A döntő után kiderült, hogy miért lassult le az utolsó körben az autó. Drasztikusan lecsökkent a turbónyomás, mert a turbó kipufogóoldali lapátja tönkre ment, de szerencsére ez könnyen javítható, és a motor sem sérült, így a jövő hét végi Eb futamon újra a legjobb formájában indul a Peugeot 208 WRX, és természetesen a csapat is.
A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:
2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
2017.04.16-17. Rabócsiring – 1. hely
2017.06.04-05. Rabócsiring – 1. hely
2017.08.05-06. Kakucsring – 5. hely
2017.08.26-27. Gerinbach – 1. hely
2017.10.07-08. Rabócsiring
2017.10.21-22. Szlovákiaring