Ross Brawn elmondása szerint a Forma-1 vezetői szeretnék, ha gátat szabnának a szabályok a rajtbüntetésekkel, mert az már kontrollálatlanná vált.
A váltóknak és az erőforrások elemeinek cseréje egy idő után rajtbüntetést von maga után, ezeket pedig gyakran halmozzák is a versenyzők. Így lehetséges, hogy például Spában Stoffel Vandoorne 65 rajthelyes büntetéssel vághatott neki a versenynek. Brawn szerint azonban valami ésszerűbb megoldást kell találni erre a kérdéskörre.
„Utálom, hogy a tachnikai hibák ilyen módon befolyásolják a versenyt.” – mondta Brawn az Autosportnak. „Az megszokott, hogy egy autó műszaki hiba miatt feladja a versenyt, ezt szerintem a rajongók is megértik. De ha egy rajongó azt látja, hogy a hőse a rajtrács végéről indul, azért, mert erőforrást kellett cserélni az autójában, nem jó üzenet a sportról. Erre megoldást kell találnunk, legalább valami másféle büntetést, vagy meg is szüntetni a büntetést, és csak hagyni, hogy a csapat megoldja a (műszaki) problémát.”
Brawn szerint erről már folynak is a tárgyalások az FIA-vel, és a 2021-es új szabályzásokkal ez is módosulhat.
Brawn azonban a DRS-es előzéseket is eltörölné.
„Ez egyfajta kompromisszum.” – mondja. „Amit tehetünk, hogy találunk valami jobb megoldást. Amit valójában akarunk az az, hogy az autók képesek legyenek szélárnyékba kerülni, és tisztán előzni. Szóval most elindítottunk egy programot, mi szerint az autókat olyanra tervezzék, hogy képesek legyenek egymáshoz közel autózni. A jelenlegi F1-es autók ugyanis teljes mértékben arra lettek optimalizálva, hogy egymagukban autózzanak.”
„A csapatok, mikor a szélcsatornában tesztelnek és létrehozzák a saját CFD programjukat, hogy fejlesszék az autót, azt másoktól elszigetelten végzik. Szóval ha még egy autó a közelbe kerül, ugyanaz a program már nem működik olyan jól. Mi azon dolgozunk, hogy lehetőséget teremtsünk arra, hogy az autók egymás közvetlen közelében is tesztelve legyenek. Szeretnénk ezt 2021-re lehetővé tenni, és akkor olyan autóink lesznek, melyeknek nincs szükségük DRS-re.”