A Porsche pénzügyi vezetője megerősítette, hogy a stuttgarti gyártó komolyan fontolóra veszi a Formula 1-nek mint motorszállítónak a 2021-es szabályok szerinti visszatérését.
Lutz Meschke, az Igazgatóság elnökhelyettese és a Pénzügyi és Információs Igazgatóság tagja Ross Brawnnal és további sportvezetőkkel találkozott az Olasz Nagydíjon.
Bár a sporthoz nem kapcsolódott közvetlenül az 1991-es Footwork csapattal megélt katasztrofális kapcsolatai óta, a Porsche a Supercup sorozaton keresztül továbbra is kereskedelmi kapcsolatot tartott az F1-es szervezettel, fizetve azért, hogy helyet kapjon a támogatási programban.
Megnyílt az F1-es részvétel lehetősége,a Porsche a szezon végén leállítja az LMP1 projektjét mert nem térül meg eléggé a sorozatban az F1 méretű kiadása, anélkül dolgoznak,hogy bevételt és szponzort realizálna a törekvésük.
A vállalat már elkötelezte magát egy munkabizottsággal a Formula E-vel a 2019/20-as szezonban való együttműködésre. Azonban a közelmúltban a 2021-es F1-es motorszabályozásról tartott tanácskozás sorozatokra is küldött képviselőket; ösztönözve őket a megvalósítandó céllal, a jelenleginél olcsóbb és egyszerűbb technológiára való áttéréssel.
„Az F1 lehet az egyik legjobb hely” – mondta Meschke a Motorsport.com-nak. „Mint tudják, a Formula E nagyon fontos számunkra, és az F1 mindig jó perspektíva, amit figyelembe kell venni, és azt hiszem, nagyon eredményes tárgyalásokra számíthatunk egy új motorral.”
Arra a kérdésre, hogy vajon a jelenlegi, alacsonyabb fejlettségű iker-turbó V6-os tervei vonzhatják-e a Porsche-t az F1-re, azt mondta: „Abszolút. Az F1-ben csökkentenünk kell a költségeinket és ez jó módja annak, hogy elérjük ezt a célt.”
Meschke azt is megerősítette, hogy „a beszállítók körül viták zajlanak”, és ezért nincsenek tervek munkacsoport létrehozására.
A lehetséges partnerek között szerepel a Williams, amely a Hybrid erőforrás divízió értékesítése előtt műszaki együttműködést hozott létre a Porsche-val és a Red Bull, mely széleskörű kapcsolatokat ápol a VW csoporttal.
A McLarennel régmúltra visszatekintő történetük van az 1983-87-es TAG turbo fúzió időszakából, de most versenytársak a közúti autópiacon.
Tárt karokkal vár a Formula 1
Az F1 kereskedelmi főnöke, Sean Bratches elmondta, hogy a sport új tulajdonosai örömmel fogadják majd köreikben a Porsche-t 2021-ben.
„Végeredményben olyan platformot és környezetet próbálunk létrehozni, ahol több motorgyártó, márka és csapat léphet be ebbe a sportágba, ami így egy lenyűgöző üzleti ajánlattá válik,” mondta Bratches a Motorsport.com-nak.
” Azt az egyént, aki a Porsche bevonásával az F1-ben marketinget alkalmazva megjelenít egy márkát, melynek a motorsportban múltja van, nagyra értékelik.”