A DTM elnöke, Gerhard Berger a sorozat több országra kiterjedő bővítését javasolta, hogy megfeleljen a bajnokságba belépni kívánó új gyártók igényeinek.
Berger hisz benne, hogy a sorozat helyszíneinek bővítésével – jelenleg öt német fordulóból áll, és egy-egy hétvégére ellátogat Hollandiába, Magyarországra, Ausztriába és Oroszországba – segíthetik egy új gyártó megjelenését.
A 2000-es újjáélesztése óta a DTM ellátogatott már az Egyesült Királyság (Donington Park és Brands Hatch), Olaszország (Adria és Mugello), Spanyolország (Barcelona és Valencia), Belgium (Spa és Zolder), Franciaország (Le Mans és Dijon), Portugália (Estoril), a Cseh Köztársaság (Brno) és Törökország (Isztambul) versenypályáira is.
Ezen kívül 2004-ben Sanghajban a bajnokságba bele nem számító rendezvényt bonyolított le, 2010-ben visszatért egy teljes pontszámmal értékelt versenyhétvégére, ekkor volt a sorozat utoljára Európán kívüli helyszínen.
„Túlságosan németek vagyunk, ugyanakkor Németországban erős a túraautózás kultúrája, és a DTM-nek van egy különleges rajongó tábora” – mondta Berger Zandvoortban.
„A legsikeresebb versenyeink Németországban vannak, de mikor Moszkva mellett döntöttünk, 25 ezer néző látogatott ki. Jelenleg a versenynaptárban szerepel Moszkva, Hollandia, Németország, Magyarország, Ausztria, és talán a jövőben csatlakozhat még 1-2 helyszín. Ez segítség lehet más gyártóknak.”
A BMW motorsport főnöke, Jens Marquardt óva intett a naptár bármely irányú radikális megváltoztatásától, mondván minden új helyszínnek „pénzügyi ráfordításokat” kellene megvalósítania ahhoz, hogy a DTM odalátogasson.
„Úgy gondolom, hogy beszélhetünk, egy Európában zajló, német központú prémium bajnokságról ” – mondta. „Ez a DTM alapja, nekünk is prioritásként kell kezelnünk.”
„Érdeklődés függvénye. Kilenc fordulónk van, négy Németországon kívül, tehát megközelítőleg fele-fele. Pénzügyi szempontból van értelme, de az érdeklődésre is figyelemmel kell lenni. Meg kell vizsgálnunk, hol van rá igénye az embereknek, mert üres tribünök előtt futni nem sok értelme van.”
Arra a kérdésre, hogy kilátásban van-e kevesebb német verseny szerepelése a naptárban, az Audi Motorsport főnöke, Dieter Gass elmondta: „Ez még egy kicsit korai ahhoz, hogy felmérjük, de elméletben miért ne?”