A McLaren jelenleg nincsen könnyű helyzetben, már, ami a motorokat illeti. Éppen emiatt a vezetőség fontolóra vette, hogy a 2021-es új motorszabályok életbe lépésekor saját motort építsenek – de csak abban az esetben ha a költségek drasztikusan csökkenni fognak.
A legfrissebb információk szerint jó esély mutatkozik arra, hogy a wokingi istálló szakít a Hondával, és a Renault erőforrásaival folytatja tovább. Ez viszont csak pár évre jelentene megoldást a csapat számára, emiatt egy hosszabb távú megoldáson is gondolkozniuk kell, így jött képbe a saját motor ötlete. Erről a McLaren vezetője Zak Brown beszélt még Monzában.
„Kíváncsian várjuk, hogy milyen motorszabályok lépnek életbe 2021-től, és majd akkor elöntjük, hogy saját motort építünk, vagy egy esetleges új gyártóval fogunk össze.” – kezdte Brown.
„Jelenleg csak a következő három évre koncentrálunk, és amint ezt eldöntöttük, akkor természetesen még távolabbra is tekinthetünk. Úgy gondolom, hogy a Forma-1 összképe pozitív irányba fog változni 2021-től, köszönhetően a költségvetési sapkának, a pénzek igazságosabb szétosztásának és az új motorszabályoknak. Tehát egy kicsit nehéz döntést hozni 2021-el kapcsolatban, mert sok dolog fog változni.”
Brown azt is elmondta még, hogy fontos lesz, hogy jó előre tudják majd a pontos szabályokat.
„A saját motor az nem egy olyan dolog, amit már korábban is csináltunk. Tehát sok időre lenne szükségünk, és komoly anyagi kiadással is járna. Megfontolnánk ezt a lehetőséget is. De meg kell értenünk, hogy mik lesznek a szabályok és mekkora költségekről lenne szó.”
„Nyilván nem lennénk abban a helyzetben, hogy százmilliókat költsünk egy motorra. Márpedig most ekkora összegek jellemzőek a motorfejlesztésekre. Mindenképp változtatni kell a motorformulán, hogy az gazdaságilag ne legyen veszteséges.”
A McLaren sportigazgatója úgy látja, az lenne a legjobb, ha az új szabályok miatt egy olyan független motorgyártó is beszállna a Forma-1-be, aki képes lenne versenyképes motort építeni.
„Örülnénk neki, ha lenne egy olyan független gyártó, ami képes lenne egy versenyképes motor megépítésére, és nem csak azért lenne jelen, hogy meglegyen a létszám. Egészséges lenne a sportnak, ha az lenne, mint a múltban: Egy független motorgyár, aki versenyképes motort készít és a csapatok szabadon használhatnák azt. Ez a kulcs. Utoljára a Cosworth volt ilyen, de ők nem tudtak jó motort építeni. Tehát az nem jó, ha van egy független gyártó, de az ő motorjaival nem lehet versenyeket nyerni.”