A franciaországi második hely után Kiss Pál Tamás újra a győzelemért száll harcba a Rallycross Európa-bajnokság rigai szezonzáróján. A SPEEDBOX Racing Team versenyzője pontegyenlőséggel ötödik a bajnokságban, a harmadiktól mindössze öt ponttal lemaradva, így egy újabb jó szerepléssel az év végi dobogó is elérhető.
Egy évvel ezelőtt a rigai versenyen harmadik lett Kiss Pál Tamás, igaz a néhány óráig másodiknak hitte magát, mivel a győztes Rustadot előbb kizárták, majd a díjkiosztó után visszavonták a döntést. Ennek ellenére szép emlékeket idéz az 1966-ban épült Bikernieki pálya, ahol 2016-ban rendeztek először Eb futamot.
„Tavaly a dobogón fejeztem be a szezont Lettországban, és az ötödik helyen zártuk a bajnokságot, ami az első teljes európa-bajnoki szezonunkban nagyszerű eredmény volt, hiszen egy vitatható ítélet miatt pontlevonással is sújtottak. Most úgy is esélyesek vagyunk az év végi dobogóra, hogy a svédországi futamon egy baleset után megsérült a bukócső, és emiatt ott nem szereztünk pontokat. A négy fordulóból így valójában hármat teljesítettünk, mégis a korábbi Vb futamgyőztes Robin Larssonnal azonos pontszámmal állunk az ötödik helyen. Ez jól mutatja, hogy mennyit fejlődtünk a tavalyi évhez képest. Az időeredmények alapján egyértelműen az Eb élmezőnyében tudunk menni, de a francia futamon is volt olyan, hogy a köridők alapján a Vb mezőny legjobb tíz versenyzője közé kerülhettünk volna. Az Eb-n mi vagyunk a legjobb Peugeot-val versenyző csapat, és ez nem csak nekünk büszkeség, hanem a gyáriak is elismerik a teljesítményünket. Emiatt magabiztosan utazok Lettországba, és nagyon várom a versenyt. A motorsportban bármi megtörténhet, de ha sikerül kimaradni a csetepatékból, akkor a győzelemre, és ezzel az év végi harmadik helyre is jó esélyünk van. Ez a cél, ezért utazunk Rigába” – összegzett Kiss Pál Tamás.
A lett főváros központjától karnyújtásnyira fekvő Bikirneki pálya 1294 méteres körének 60%- a aszfaltos, 40%-a pedig jó minőségű murvás. A joker a kör végén található, a kijövetel pedig épp a célegyenesre fordító kanyarban találkozik a normál pályaszakasszal, így idén is fontos lesz a jó taktika. Az is különlegesség, hogy három ugratót is tartalmaz a vonalvezetés.
„Az idei fejlesztéseink talán ezen a pályán működnek majd a legjobban. Az új lengéscsillapítók, a megváltoztatott váltóáttétel, és a frissített motorprogramból Lettországban is sokat profitálhatunk, úgy gondolom, hogy a Peugeot 208 WRX itt is nagyon gyors lesz. A csapat is lendületben van, az előző futamon minden olajozottan működött” – mondta a technikai részletekről Kiss Pál Tamás, és azt is hozzátette, hogy már az időjárással kapcsolatban sincsenek elvárásai, mert a szárazon és esőben is megvan a szükséges tempó. A kártyákat csak a változó időjárás kavarhatja meg, ez esetben már a szerencsének is nagy szerepe van a rallycrossban.
A versenyhétvége programját ezúttal két napba szervezték, így szoros lesz a program, hiszen a VB és az Eb Supercars mezőnye mellett újra versenyez majd a Super 1600-as géposztály is. Emiatt vasárnap nehéz napvár a SPEEDBOX Racing Teamre, mert két kvalifkációs futamot, majd a középdöntőt és a döntőt is aznap rendezik, az autó felkészítésére alig marad idő.
A Rallycross Európa-bajnokság Supercars kategória élmezőnyének állása:
1. Anton Marklund 99 pont
2. Thomas Bryntesson 81 pont
3. Tommy Rustad 70 pont
4. Robin Larsson 65 pont
5. Kiss Pál Tamás 65 pont
6. Alexander Hvaal 62 pont