Paddy Lowe átérzi a Mercedes csalódottságát, miután az Ezüst Nyilak csak a rajtrács harmadik sorára tudtak kvalifikálni Szingapúrban.
Lewis Hamilton az ötödik, Valtteri Bottas pedig a hatodik helyet szerezte meg a Szingapúri Nagydíj időmérőjén a két Ferrari és a két Red Bull mögött. A Mercedes az elmúlt években gyakran szenvedett az ázsiai utcai pályán (különösen 2015-ben), amikor még Paddy Lowe is a csapat tagja volt, így a jelenleg a Williamsnél dolgozó szakember tudja, mit érezhetnek Toto Wolffék.
„Együttérzek velük, mert emlékszem, mennyire szörnyű volt 2015-ben a hatalmas nyomás, ami ránk szakadt” – mesélte Lowe. „Nem valami kellemes érzés, amikor a csapatodtól elvárják, hogy mindenhol nyerjen, majd hirtelen nem ez történik. Általánosságban nem értékelik eléggé a kemény munkát, ami ahhoz szükséges, hogy minden futamot megnyerjen az ember.”
Lowe nem árult el részleteket a Mercedes szenvedésének lehetséges okairól, de annyit elárult, hogy valószínűleg sok bonyolult részletből áll össze.
„Az emberek az idők során előrukkoltak ilyen meg olyan elméletekkel, hogy egy adott autó miért csinálja ezt meg azt. Ha ez ilyen egyszerű lenne, egy szempillantás alatt meg tudnánk oldani a problémáinkat. Biztos vagyok benne, hogy valószínűleg nem értik a jelenlegi szenvedésük okát, ellenkező esetben már megjavították volna.”
A Mercedes már a hétvége előtt nagyban hangoztatta, hogy Szingapúrban a Ferrari és a Red Bull lép elő a legnagyobb esélyessé – Wolff egyenesen az „évenkénti ébresztés” jelzővel utalt a nagydíjra.
„Őszintén úgy vélem – és habár ez túlzottan is optimistán hangozhat, de nem annak szánom –, hogy amit láttunk, az az autó szingapúri tempója” – nyilatkozta a Mercedes-főnök. „Voltak olyan esetek is, mint például 2015-ben, amikor egy egyébként domináns szezonban itt 1,5 másodperc hátrányba kerültünk. Továbbra is nagyban folynak az elemzések és vizsgálatok annak kiderítésére, az ellenfeleinkhez képest miért viselkedik az autónk ennyire rosszul Szingapúrban.”