Furcsa és balszerencsés dolgok történtek a Ferrarival a Maláj Nagydíj hétvégéjén, ám néhány pozitívum is megcsillanni látszott.
Negatív: A Mercedes pénteki szenvedős tempóját látva Sebastian Vettelnek és Kimi Räikkönennek tálcán kínálta a lehetőséget Sepang, hogy visszahozzanak valamit a Szingapúrban elvesztegetett pontokból. Egész a harmadik szabadedzésig remekül is zajlottak a dolgok, az időmérőre azonban Vettel autójában motort kellett cserélni – ez még önmagában nem járt volna büntetéssel, ám egy technikai meghibásodás miatt a német végül nem tudott részt venni az időmérőn, ahol Lewis Hamilton annak rendje és módja szerint megszerezte a pole-t.
Pozitív: De Räikkönen mindössze 45 ezredes lemaradással végzett a második helyen, a Ferrari versenytempója pedig jóval erősebbnek tűnt a Mercedesénél, ami bizakodásra adott okot Vettelnek. További segítség lehetett, hogy a két Red Bull (akik szintén remekeltek a hosszútávú szimulációkon) a második sorba kvalifikált Valtteri Bottas elé. Külön jó hír lehet a Ferrari számára, hogy Hamilton konzervativizmusával ellentétben Bottas autójára egy elvileg erősebb, fejlesztett aerodinamikai csomag került fel, a 77-es számú Mercedes gyenge szereplése azonban előrevetíti, hogy az Ezüst Nyilak nemvárt fejlesztési zsákutcába kerülhettek.
Negatív: A rajtot megelőző pillanatokban Räikkönen autójával problémák adódtak, aminek következtében a finn kénytelen volt még azelőtt feladni a versenyt, hogy az megkezdődött volna, ezzel Hamilton előtt látszólag megnyílt az út egy sima győzelem felé. Az előzetes kivizsgálások után a maranellóiak turbóproblémára gyanakodnak, míg Räikkönen szomorúan hangoztatta a „pedig nagyon jó autóm lett volna ma” kezdetű hipotetikus mantrát.
Pozitív: Vettel viszont egyértelműen a dobogót célozta meg vasárnap, amire a pénteki és szombati adatok alapján reális esélye is volt. A többiektől eltérően az itt keményebbnek számító lágy keveréken kezdte meg a futamot, féltávhoz érkezve pedig már Bottas nyakán lihegett az ötödik helyen, akit a boxban meg is előzött. A szuperlágyakon a német óriási tempót diktált – útközben megdöntve a hivatalos körrekordot –, Daniel Ricciardót azonban végül nem sikerült megelőznie a harmadik helyért. Tekintve azonban, hogy a versenyen Max Verstappen diadalmaskodott és Hamilton csak a második lett, Vettel pontok tekintetében relatíve keveset bukott a brithez képest; kevesebbet, mintha az első két helyen értek volna célba.
Negatív: Az ötös számú Ferrari tehát kihozta a maximumot a szituációból, a legfurcsább esetre azonban csak a levezető körön került sor, amikor az ötös kanyarba érkezve Lance Stroll jobbra húzva belehajtott Vettelbe. Az ütközés alacsony tempónál történt és nem tűnt nagynak, a Ferrari viszont így is komoly károkat szenvedett: az elvesztett bal hátsó kerék és hátsó szárny még a kisebbik probléma, a nagyobbik az lesz, ha az ütközés következtében Vettelnél sebességváltót és ismételten motort kell cserélni, ez ugyanis minden bizonnyal egy újabb utolsósoros rajtpozíciót jelentene Suzukában. A versenybírák „verseny”balesetként könyvelték el az esetet, a felvételek alapján viszont úgy fest, Stroll volt a figyelmetlen és hirtelen irányt változtatva belehúzott a Ferrariba.
Pozitív: Ha Vettel esetleg újabb rajtbüntetést halmozna fel, malajziai felzárkózása megmutatta, hogy még hátulról sem lehetetlen erős pontszerző pozícióba felérni. A szezon hátralévő futamaira viszont a Mercedesnek is résen kell lennie; Bottas a futamon mindössze az ötödik helyen ért célba, hatalmas lemaradással Verstappen mögött, és ne felejtsük el, hogy a finn autóján voltak fent a fejlesztések, Hamilton a régi verzióval versenyzett. Japánig mindössze egy hét van hátra, ennyi idő alatt pedig nem biztos, hogy a Mercedes megtalálja a probléma gyökerét, a folyamatosan javuló Red Bull pedig szintén a Ferrari szövetségesévé léphet elő.