A Japán Nagydíj versenyzői eligazításán Romain Grosjean vitát indított, mikor megjegyezte, hogy győzelmeit követően Lewis Hamilton mindig kikapcsolja biztonsági övét, miközben ünnepelteti magát.
Suzukában közzé is tettek egy videót erről, illetve a GPDA igazgatója, Grosjean jelentette is ezt a versenyigazgatónak, Charlie Whitingnak. Íme a párbeszéd:
„A leintés után ki szabad kapcsolnunk az öveinket?” – tette fel a kérdést a francia versenyző.
„Nem. Miért?” – mondta Whiting.
„Nos, azt hiszem Lewis elég gyakran csinálja ezt.”
„A meglazítás sokkal inkább elfogadható, mintha ténylegesen kikapcsolja.”
„Csak kérdeztem.” – mondta Grosjean. „Úgy gondolom, hogy ez jó a rajongóknak (ha kikapcsolt vagy kilazított övvel a versenyző jobban ki tud integetni), de meg akartam említeni.”
„Olyan tempónál, mint amilyennel Lewis haladt, úgy gondolom tökéletesen elfogadható. Ha meglazítja, nem pedig kikapcsolja.”
„De nem lehet meglazítani.” – szállt be Felipe Massa a beszélgetésbe. „Az bonyolult, ki kell kapcsolni (ha ki akar a versenyző emelkedni a pilótafülkéből).”
„Kaptam egy kérdést, amire azt mondtam, hogy nem, nem lehet kikapcsolni, de ha meg tudod lazítani, az nem probléma.” – felelt Whiting. „Lewis, mit szoktál csinálni, meglazítod, vagy kikapcsolod?”
„Kikapcsolom.” – vallotta be Hamilton. „Nem teszem túl gyakran. Montrealban csináltam például, meg néhány versenyen.”
„Valamit elindítottál itt, Romain…” – mondta Whiting.
„Szerintem ez jó a rajongóknak, de inkább a versenyzőről szól. Tisztázni akartam.”
„Miért van szükséged a tisztázásra?” – kérdezte Grosjeant Hamilton.
„Mert például büntetés jár, ha nem tesszük vissza a kormányt a helyére, pedig ennek nincs is értelme abban az esetben, ha már a kerekek sincsenek az autón. Szóval csak tudni akartam.”
„Érdekes.” – reagált Hamilton.
„Tisztázhatjuk, ha úgy gondoljátok hogy szükséges…” – mondta Whiting.
„Annyira lassan megyünk már akkor (mikor kikapcsolja az övet)… Bár Sebastiannak talán hagynia kellene akkor is.” – utalt Hamilton Vettel és Stroll Malajziában történt levezetőkörös incidensére.
„A kormányt, vagy az övet? Kicsit összezavarodtam.” – vágott vissza Vettel.
„Én nem akarok vitázni, vagy ilyesmi, csak tudni akarom, hogy szól a szabály, ilyen egyszerű.” – mondta Grosjean.
„Nos, szerintem nem kellene kikapcsolni az övet. Láthattuk mi tud történni egy levezető körön is, szóval ez egy elég rossz gyakorlat, hogy kioldjátok az övet.”
„Olyankor csináltam, mikor nyertem, hogy integethessek a rajongóknak.” – magyarázta Hamilton. „De nagyon le is lassítottam”
Whiting arra is felhívta a figyelmet, hogy Vettel levezetőkörös incidense után, mikor Pascal Wehrlein fuvarozta őt vissza a boxba, valójában meg kellett volna várnia az orvosi autót. Ezt követően Hamilton rákérdezett, hogy a német miért vitte magával autója kormányát, ahelyett, hogy visszatette volna. Whiting szerint ezt szükségtelen lett volna szankcionálni, mivel az autó olyan állapotban volt, hogy ahhoz, hogy azt el tudják onnan szállítani, nem volt szükséges a kormány.