A Red Bull szerint a legújabb Esso-benzinkeverék a pályakarakterisztika függvényében átlagosan egy rajtkockányival repítette előbbre a csapatot.
A Renault-motor idei hiányosságait a Red Bullnak egyéb területeken, többek között az üzemanyag segítségével kell kompenzálnia. A csapat beszállítója, az Exxon Mobil Szingapúrban mutatta be idei második fejlesztését, amely az adatok alapján jelentős teljesítménybeli előrelépést nyújtott.
„Az Exxon Mobil üzemanyaga és kenőolajai számottevő mértékben járultak hozzá a csapatunk teljesítményéhez, és tavaly novemberhez képest durván egy rajtpozíciónyit léptünk előre csak ennek köszönhetően” – nyilatkozta Paul Monaghan, vezetőmérnök a Red Bullnál. „Az egész szezon során élvezhettük a folyamatos fejlesztések nyújtotta előnyöket, amelyek közül a legutóbbi, az Esso Synergy a Szingapúri Nagydíjra érkezett meg, hozzájárulva a motorteljesítményhez. A fejlesztés hatásai Malajziában is érezhetőek voltak és kétségtelenül közreműködtek Max [Verstappen] győzelmében. Suzukában meglehetősen sokat számít a motorerő; ha a mezőny elég közel lett volna egymáshoz, az üzemanyag révén egy rajthelyet nyerhettünk volna. Ami a versenykörülményeket illeti, az új üzemanyag kulcsfontossággal bír az általános tempó és a safety car-periódusokat követő időszak terén, illetve a boxkiállások környékén, amikor a versenyzők a pályán elfoglalt pozíciójuk javítása érdekében feltekerik a motort.”
David Tsurusaki, az Exxon Mobil globális motorsport-technológiáért felelős ügyvezetője szerint a legfrissebb benzinkeverék mintegy 0,5%-os lóerőnövekedést jelentett a Red Bull számára.
„Legalább félszázalékos lóerőnövekedést céloztunk meg az új keverékünkkel” – magyarázta Tsurusaki. „Ezt és még kicsivel többet is sikerült elérnünk, a keverék így zöld utat kapott és bekerült az autóba. Fél százalék nem hangzik világmegváltó értéknek, ám egy üzemanyag szempontjából jelentős hozzájárulást jelent a csapatnak.”
Az Exxon Mobil nem lazsál és már dolgoznak a következő fejlesztésen, ám időszűke miatt ennek valószínűleg csak a 2018-as szezonkezdésre lesz kézzelfogható eredménye. Ezzel egy időben az eddigi évenkénti két fejlesztést háromra szeretnék emelni, ami a Red Bull-lal kötött kapcsolatuk mélyülése révén reális célkitűzés.
„A srácok készen állnak a három, vagy akár négy fejlesztésre” – fűzte hozzá Tsurusaki. „Jelenleg már 2018-ra dolgozunk, év végére készen is leszünk az első számú 2018-as üzemanyaggal, a következő kettőre pedig ott lesz az egész jövő év. Ugyanez a helyzet a Mobil 1 kenőolajok esetében is, ahol a benzinhez hasonló stratégiát követünk és már elkezdtük a validációs teszteket. Amikorra tesztrekészek lesznek a motorok, vagyis október környékére, addigra nekünk is lesz már négy vagy öt elegyünk. Ez már inkább közelít a normális fejlesztési ritmushoz, ami el is várható, ha huzamosabb ideig dolgozunk együtt egy csapattal.”