A négyszeres világbajnok, Lewis Hamilton nem rejtette véka alá a véleményét azzal kapcsolatban, hogy a mezőny 2018-ban csak három erőforrást használhat fel büntetlenül.
Mint ismert, az FIA tovább szigorít a felhasználható alkatrészek számán, 2018-ban ugyanis a négy helyett csak három erőforrás egységet használhatnak fel a pilóták, kivétel az MGU-K a központi elektronika és az energiatároló, amiből csak kettőt.
Hamilton elmondta, hogy már 2017 nagy részében is kímélnie kellet már a motort, és attól tart, hogy ez jövőre még drasztikusabb mértékű lesz. A brit pilóta a brazil futamon vadonatúj motorral ment, ami meg is látszott a többiekhez képest.
„Ez volt az első alkalom, hogy igazán nyomhattam neki. Remek volt. Normál esetben azonban menedzselni kell.” – nyilatkozta az Autosportnak.
„A csapat mindig meghatároz egy teljesítmény limitet a futamokra, és ez alatt kell vezetni, nehogy túl hamar tönkre menjenek egységek. Én azonban még ennél is jobban letekerem a motort, mindig jobban vigyázok rá, mint kellene. Ilyenkor mindig rám szólnak, hogy feljebb tekerhetem, de én mondom, hogy ’nem, nem, nem, én jobban szeretem így’ és kitalálok egy másik módot a felzárkózásra. Azt hiszem, hogy ez azért lehet, mert attól tartok, hogy elfüstöl a motor, mint tavaly Malajziában.”
„Nem tetszik az az ötlet, hogy csak három motort használhatunk 2018-ban. Ez nagy szívás. Sokkal jobban kellene nyomnunk. A sprint az, ami hiányzik a Forma-1-ből” – folytatta.
Hamilton azt is elmondta, hogy Brazíliában a közte és az élmezőny közötti teljesítmény különbség nagyon elgondolkodtató.
„Ha megnézzük az élmezőnyt, ők mind vigyáztak a technikára, és ez az, amit általában csinálunk, ha elől vagyunk. Nem gondolnám, hogy ez annyira izgalmas a nézőknek. Az esős versenyek a legizgalmasabbak, mert ekkor nem tudunk spórolni és ahogy Maxnál is láttuk, jó versenyek vannak. Mindannyian izgalmas futamokat szeretnénk, de nem hiszem, hogy erre az a megoldás, hogy letekerjük a motort.”
A Mercedes versenyzője az autók súlya miatt is aggódik, hiszen már most is nagy a minimum súly, ami jövőre a halo miatt tovább fog nőni.
„Manapság 100 kg üzemanyagot cipelünk, jövőre az autók olyanok lesznek, mint a buszok, olyan nehezek lesznek, mint a NASCAR autók. A féktávok megnőnek, a fékek folyamatosan izzani fognak, mert a határon lesznek. Tudom, ez most negatívan hangzik, de versenyzőként gyors és fürge autót szeretnék, hogy minden egyes körben csatázhassak. Sajnos nem ez a helyzet jelenleg.”