A Red Bull által citált érveket figyelmen kívül hagyva a Ferrari a jövőre tervezett hárommotoros szabály megtartása mellett voksolt.
A 2017-es szezon végére rendszeressé váltak a kétszámjegyű rajtbüntetések az idénre kiszabott motormennyiség túllépése miatt. Ross Brawn szerint a groteszk mértékeket öltő rajtbüntetések (eddig több mint 700 rajthelynyi hátrasorolást osztottak ki – összehasonlításképpen a 20 versenyző 20 futam alatt 400 rajtkockát foglal el) „nevetségessé” teszik az F1-et, a helyzet pedig még rosszabbra fordulhat jövőre, amikor a jelenlegi négy helyett háromra csökkentik a megtorlatlanul felhasználható erőforrások számát.
Christian Horner és a Red Bull hónapok óta kampányol a szabály módosítása mellett, véleményét pedig a legutóbbi, Brazil Nagydíjat megelőző Strategy Group-ülésen is hangoztatta, hogy meggyőzze versenytársait a három motor által támasztott veszélyekről. Mivel a szabály hivatalosan a szabálykönyv része, módosítani csak akkor lehet, ha minden egyes csapat egyöntetűen támogatja a tervezetet; a téma azonban rövidre lett vágva, amikor a Ferrari kijelentette, ők már annyi pénzt és időt öltek a hosszabb élettartamú erőforrás kifejlesztésére, hogy nem szeretnék, ha munkájuk kárbaveszne.
A három motor tehát minden valószínűség szerint marad, Horner korábbi szavainak reménytelisége ellenére.
„Egy korábbi ülésen már megpróbáltam változtatásra sarkallni a többieket, de hiába” – panaszolta a csapatfőnök még az Olasz Nagydíj alatt. „Őszintén remélem, hogy a jelenlegi helyzet jobb belátásra bírja a csapatokat, látván, mennyi büntetést szedhetnek még össze az év végéig.”
A versenyzői kontingens képviseletében nemrégiben Lewis Hamilton is csatlakozott az Anti Hárommotoros Szövetséghez.
„Nem tetszik a három motor ötlete, szívásnak tartom” – fogalmazta meg elégedetlenségét a britek négyszeres világbajnoka. „Engedniük kellene, hogy keményebben nyomhassuk; a sprintelés hiányzik igazán az F1-ből.”