A FOM (Formula One Management) minden év végén összehasonlítja a rendezési jogokból származó, a média jogokból származó és egyéb bevételeket.
A FOM 2016-ban a becslések szerint 1,83 milliárd dollár bevételt termelt. Ennek mintegy 68 százalékát osztják el a résztvevő csapatok között. Jelen esetben ez 940 millió dollár, 3,5%.kal kevesebb, mint egy évvel korábban volt, pedig rekordszámú, 21 futamból állt a szezon, ennek pedig 5%-os növekedést kellett volna eredményeznie.
A csapatok a nekik járó összeget 9 hónapra elosztva kapják meg, áprilistól kezdve.
Az egyes csapatoknak járó összeg nagysága attól is függ, hogy szerepeltek az adott szezonban, illetve milyen sikereik voltak a múltban.
Az első oszlopban szereplő egyenlő összegeket azok a csapatok kapták, melyek az elmúlt három évben legalább két évet eltöltöttek az F1-ben.
A második oszlopban szereplő összegek az egyes csapatok 2016-os eredménye alapján lett kalkulálva, a top 10-et figyelembe véve. A százalékok azt mutatják, hogy az eredmények alapján kiosztott összes pénzösszeg hány százalékát kapták az egyes csapatok. Mivel a bajnok a Merecdes lett, ők kapják belőle a legtöbbet, 19%-ot.
A Ferrari rendre extra kifizetést is kap, arra hivatkozva, hogy a legrégebbi csapat a mezőnyben. Pusztán ezért, ezúttal 68 millió dollárt kap.
A Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren konstruktőri bónuszt is kap.
A Red Bull extra 35 milliót kap azért, mert aláírta a megállapodást, mi szerint garantálják, hogy 2020-ig biztosan a Forma-1-ben maradnak. Ugyanekkora extra összeget kap a Mercedes is, két világbajnoki címéért.
A Williams történelmére való tekintettel 10 millió dollár pluszt kap.
Mindezek tükrében elmondható, hogy a legtöbb bevétel továbbra a Ferrarinál köt ki, ők 180 millió dollárral állnak a lista élén. Míg a táblázat alján – újoncsága okán – a Haas áll.
Csapat | Bev. 1 | Bev. 2 | Bev 1+2 | Rég óta szereplő csapat |
Konstruktőri bónusz |
Egyéb | Össz.: | 2016 ± | 2016-os bajnoki helyzés |
Ferrari | 36 | 41 (13%) | 77 | 68 | 35 | 180 | -9% | 3 | |
Mercedes | 36 | 61 (19%) | 97 | 39 | 35 | 171 | – | 1 | |
Red Bull | 36 | 52 (16%) | 88 | 39 | 35 | 161 | +12% | 2 | |
McLaren | 36 | 31 (9%) | 67 | 30 | 97 | +18% | 6 | ||
Williams | 36 | 33 (10%) | 69 | 10 | 79 | -9% | 5 | ||
Force India | 36 | 36 (11%) | 72 | 72 | +7% | 4 | |||
Toro Rosso | 36 | 23 (7%) | 59 | 59 | +3% | 7 | |||
Renault | 36 | 16 (5%) | 52 | 52 | -19% | 9 | |||
Sauber | 36 | 13 (4%) | 49 | 49 | -10% | 10 | |||
Haas | 19 (6%) | 19 | 19 | – | 8 | ||||
Össz.: | 324,5 | 324,5 | 649 | 68 | 143 | 80 | 940 | 965 (-3,5%) |