A Forma-1 tavaly kapott új tulajdonost a Liberty Media „személyében”, így a Bernie Ecclestone érával némileg ellentétben, rohamosan fejleszteni kezdték a digitális platformokat.
2017-ben javult is az F1 teljesítménye a közösségi oldalak, valamint a televíziós és digitális megtekintések esetében is.
A sport közleményben számolt be róla, a 2017-es szezon 11,9 millió követővel zárták a Facebook, Twitter, Instagram és YouTube csatornák által. Ez pedig 54,9%-kal több, mint 2016-ban volt.
A videós tartalmak remekül szerepeltek Twitteren; több, mint 64 millió megtekintés született, ami az előző évi számhoz képest 165%-os növekedés. A Forma-1 Instagram követői is közel megduplázódtak, már 3,8 millióan vannak. De még így is van hova fejlődni, hiszen Lewis Hamilton egymaga 5,7 millió követővel bír Instán.
A televíziós nézettség is nőtt a top 20 piacon: 6,2%-os emelkedéssel 1,4 milliárdra nőtt.
A legnagyobb növekedést Olaszország produkálta, 19,1%-kal, majd következik Brazília 13,4%-kal.
A helyszíni közönség összesen, globálisan 1%-kal nőtt, úgy, hogy egyel kevesebb futam volt, mint 2016-ban.
„2017-ben 352,3 millió egyén kapcsolta be a tévéjét legalább egyszer, hogy F1-et nézzen. 2010 óta ez az első alkalom, hogy ez a mérőszám nem csökkent.” – közölte a Forma-1.
A legnagyobb televíziós piac továbbra is Brazília, több, mint 76 millió nézővel, bár ez a szám most 1,8%-kal kevesebb a korábbinál.
„Az elmúlt szezonban tett erőfeszítéseink középpontjában az volt, hogy fokozzuk a rajongók élményeit a különféle platformok segítségével, és biztató látni a rajongók Forma-1 iránti elköteleződését szerte a világon.” – mondta a Sean Bratches kereskedelmi vezető.