back to top
KezdőlapFormula 1A Cosworth valószínűtlennek látja az F1-es visszatérést

A Cosworth valószínűtlennek látja az F1-es visszatérést

-

A Cosworth csak külső támogatás esetén lát esélyt arra, hogy 2021-től független motorgyártóként visszatérjen az F1-be.

A 2020 után életbe lépő új F1-es motorszabályok kialakításában a jelenlegi gyártókon kívül számos érdeklődő fél is részt vesz, különböző fokú aktivitást mutatva a megbeszéléseken. Az egyik ilyen potenciális gyártó a Cosworth, ám a brit cégnek csak akkor éri meg az F1-es motor megépítése, ha egy másik gyártótól vagy egy szponzortól anyagi támogatást kap.

„Először is: nagyon örülnénk, ha visszatérhetnénk” – nyilatkozta Bruce Wood, a Cosworth hajtásláncrészlegéért felelős ügyvezető igazgatója. „Rengetegen helyen lehetett olvasni, hogy erőteljesen közreműködünk a jelenleg is zajló tárgyalásokban, ám a gazdasági körülmények miatt az elejétől úgy álltunk hozzá, hogy nagyon is valószínűtlen egy teljességében független Cosworth beszállása „építsd-meg-és-utána-add-el” alapon. Abban azonban még reménykedünk, hogy össze tudunk állni egy kisebb OEM-mel, amely hajlandó lenne befektetni az F1-es projekt működéséhez szükséges, a jövőben remélhetőleg jóval alacsonyabb összeget.”

Az aktuális haditerv szerint a motorok tervezési és gyártási költségeinek csökkentésével könnyebben és olcsóbban fenntartható lesz a cégek számára az F1-es részvétel, a legtöbbet pedzegetett változtatás pedig a hatalmas összegeket felemésztő hővisszanyerő-rendszer kiiktatása lesz.

„Nem titok, hogy az F1-ben található technológia jelenlegi szintje kissé riasztó, még egy hozzánk hasonló műszaki háttérrel rendelkező vállalat számára is” – folytatta Wood. „Nagyon sok alkatrész a jelenleg létező technológia csúcspontját képezi, ami megdobja a költségeket is: a hővisszanyerő-rendszer például több tízmilliós befektetést jelentene. A javasolt módosítások technikai szempontból kétségtelenül megkönnyítenék a Cosworth visszatérését, továbbá olyan szintre csökkentenék a kezdeti befektetés mértékét, hogy sokkal több OEM (nem feltétlen autógyártók, hanem szponzorok is) megengedhetné magának ezentúl az F1-es szereplést.”