Miközben az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert számos modellsorozat összes dízelüzemű erőforrása megkapja, a részecskeszűrővel felszerelt benzinmotorok palettája még tovább bővül. 2018 márciusában a bajor prémiumgyártó a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval újabb modellek alapfelszereltségét gazdagítja, a BMW X3 xDrive25d modell pedig világpremierjét ünnepli.
2018 tavaszától újabb alapfelszereltségi tételek és számos technológiai fejlesztés fokozza a BMW modellsorozataiban átélhető vezetési élményt. A BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 4-es sorozat és a BMW X1 összes dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékét eközben a bajor prémiummárka saját fejlesztésű BMW BluePerformance technológiája javítja, amely már az alapfelszereltség részeként magába foglalja az AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció). A nagymértékű emisszió-csökkenést elősegítő részecskeszűrő ezzel párhuzamosan újabb benzinmotorokban kezdi meg működését. A BMW X3 harmadik modellgenerációjának motorpalettája egy kivételesen erőteljes dízelmotorral bővül, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval pedig a 3-as BMW és a 4-es BMW újabb hajtáslánc-változatainak alapfelszereltsége gazdagodik.
2018 márciusától az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring prémium karakterét még átfogóbb alapfelszereltség nyomatékosítja, az év negyedik hónapjától pedig a BMW X3 M40i modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 193 gramm / km) lélegzetelállítóan dinamikus vezethetőségét M Sport differenciálmű helyezi új dimenzióba – az alapfelszereltség részeként. A megannyi távvezérlésű funkció piaci bevezetésével párhuzamosan ezalatt a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta alapfelszereltségi listája is minden korábbinál változatosabbá és egyedibbé válik, a Concierge Service szolgáltatás pedig új funkciókkal bővül.
AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszer az alapfelszereltség részeként
Dízelüzemű erőforrással felszerelt modelljei esetében a BMW a legkorszerűbb nitrogénoxid-megkötő katalizátorral és AdBlue adalékanyag-befecskendezéssel dolgozó SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) garantálja a kipufogógázban található nitrogénoxid-mennyiség lehető leghatékonyabb mérséklését. A nagyfokú emisszió-csökkenést elősegítő innovációt is magába foglaló, házon belül kifejlesztett BMW BluePerformance technológiát a bajor prémiumgyártó 2018 márciusától a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat és a BMW 4-es sorozat összes dízelmotorjához az alapfelszereltség részeként kínálja. A technológiát a BMW X1 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 123 – 127 gramm / km), a BMW X1 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 4,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 124 – 129 gramm / km) és a BMW X1 sDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 4,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 114 gramm / km) modellek is megkapják. A BMW X1 xDrive18d és a BMW X1 sDrive18d modellpáros esetében a jelentős mértékű emisszió-csökkenést új, duplacsövezésű kipufogórendszer is segíti.
Optimalizált emisszió-csökkentés a benzinmotorok részecskeszűrőjével
2018 márciusától a BMW újabb benzinüzemű erőforrásai kapják meg a speciális részecskeszűrőt, amely minden korábbinál intenzívebb emisszió-csökkenést garantál. Miután 2017 júliusában a bajor prémiumgyártó a BMW 220i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 127 – 136 gramm / km), a BMW 230i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 5,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 131 – 134 gramm / km), a BMW 220i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 141 gramm / km), a BMW 230i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 6,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 143 gramm / km), a BMW X3 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,1 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 168 gramm / km) és a BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 164 – 168 gramm / km) modellben is bevezette a kipufogógáz-tisztító technológiát, 2018 márciusától eme innovációt a BMW 420i Coupé és a BMW 420i xDrive Coupé modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 134 – 161 gramm / km), a BMW 430i Coupé és a BMW 430i xDrive Coupé duó (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 151 gramm / km), a BMW X1 sDrive18i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 121 – 124 gramm / km), valamint a plug-in hibrid BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) is megkapja.
BMW X3: új dízelmotor és M Sport differenciálmű
Néhány hónappal a világszerte sikeres piaci premier után az új BMW X3 motorpalettája egy újabb erőforrással gazdagodik. Az új BMW X3 xDrive25d modell orrában egy kiváltképp erőteljes, négyhengeres dízelmotor dolgozik, amelynek 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményét már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművébe. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológiája kétlépcsős turbófeltöltési szisztéma szerint dolgozik, amelyet 2 500 bar maximális nyomáson üzemelő, rendkívül pontos Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer egészít ki. A dízelmotor csúcs forgatónyomatéka 500 Nm, amely 6,8 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre az új BMW X3 xDrive25d modellt (100 kilométerre vetített 5,8 – 6,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 154 – 160 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett; az értékek előzetes adatok, amelyeket a a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus tesztkörének mérései szerint számoltak ki, az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek).
A világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle portfólióján a BMW X3 M40i modell tölti be az abszolút etalon gépkocsi szerepét, 2018 áprilisától ráadásul a 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményű BMW M Performance modell már az alapfelszereltség részeként megkapja az M Sport differenciálművet. A hátsó tengely szándékos összezárásával a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) is együttműködő, elektronikusan vezérelt rendszer minden korábbinál vérmesebb kigyorsításokat tesz lehetővé. Sőt mi több, a BMW X3 M40i modellek idén tavasztól Sensatec bevonatú műszerfallal gurulnak le a gyártósorról.
A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó újabb modellek alapfelszereltségét színesíti
2018 márciusától a BMW még tovább bővíti azon modelljei sorát, amelyeket már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval szerel fel. A technológia nem csupán fejedelmi menetkomfortot, de letaglózó gyorsulási dinamikát és kivételes belső hatékonyságot is garantál. A jövőben a BMW 320d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 133 – 137 gramm / km), a BMW 320d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 136 – 141 gramm / km) és a BMW 320d xDrive Gran Turismo (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,2 – 5,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 138 – 141 gramm / km) is az alapfelszereltség részeként kapja meg a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót.
Idén tavasztól a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót a BMW 4-es sorozat újabb modellváltozatai is megkapják az alapfelszereltség részeként. A technológiát a BMW 420i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 148 – 151 gramm / km), a BMW 430i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 137 – 140 gramm / km) és a BMW 420d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,1 – 5,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 134 – 136 gramm / km) is felár nélkül örökli meg.
Még gazdagabb alapfelszereltség az új BMW 5-ös sorozathoz
2018 márciusától az új BMW 5-ös sorozat kényelmét, praktikumát és prémium utastéri minőségét újabb alapfelszereltségi tételek fokozzák. A jövőben az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring összes modell- és motorváltozata első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszerrel (PDC – Park Distance Control), LED-technológiás ködlámpákkal, riasztórendszerrel és kerékőr-készlettel gurul le a gyártósorról. Az új BMW 5-ös limuzin hátsó üléssorának háttámlája ráadásul mostantól 40 : 20 : 40 arányban dönthető.
A BMW ConnectedDrive távvezérlésű funkciói már az alapfelszereltség részeként
2018 tavaszától mindegyik új BMW modellben intelligens járműkapcsolati hálózat segíti a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta távvezérlésű funkcióinak hatékony működését. A bajor prémiumgyártó ügyfele mostantól nem csupán a gépkocsi helyzetét, aktuális üzemanyag-szintjét és egyéb járműállapotát tudja lekérdezni csatlakoztatott okostelefonján keresztül, de bekapcsolhatja az első fényszórók nappali menetfényét és reflektorát, elindíthatja a belső levegőkeringetést és aktiválhatja az ajtók zárjait is.
Sőt mi több, 2018 márciusától a BMW ConnectedDrive paletta Concierge Service szolgáltatása is kibővül. A bajor prémiummárka ügyfelének személyes segédje, amely az utazás időtartama alatt egyetlen gombnyomással számtalan lényeges információval és kisegítő funkcióval szolgál, mostantól a kiválasztott mozikba is képes belépőjegyet foglalni.
Megjegyzés: a sajtóközleményben szereplő újítások és fejlesztések, illetve az új modellek és modellspecifikációk a 2018 márciusi és / vagy áprilisi gyártástól kezdődően lesznek elérhetők