A Formula 1-es Stratégiai Csoport január 18-án reggel a FOM londoni irodájában megvitatja a pilóták súlyának a versenyautó legkisebb súlyhatárából való eltávolítását célzó terveket.
A legkisebb súlyhatár 733 kg-ra nőtt a 2018-as F1 szezonban. Ugyanakkor megnövekedett tömegű ütköző szerkezetek szükségesek ahhoz, hogy elbírják az idei évtől bevezetett Halot, ami egyes csapatoknál – különösen a magasabb versenyzőket alkalmazóknál -, azt jelenti, hogy küzdenek azzal, hogy elérjék az új minimumot.
A pilóták súlya 1995 óta számít az F1-es autók minimális súlyhatárának részeként, amikor is a szabályokat felülvizsgálták. Addig a legkisebb súlyhatár 515 kg volt pilóta nélkül, utána 595 lett, beleértve a sofőrt is. A stratégiai csoport 18 tagjából 10-nek a jóváhagyása szükséges ahhoz, hogy a szabályok időben változhassanak ebben a szezonban. A javaslatnak szüksége lenne az F1 Bizottság egyhangú jóváhagyására, hacsak az nem a vezetők biztonsági kérdésének számít. Az F1 Bizottság ugyanazon a napon délután találkozik.
A Stratégiai Csoport ülésén megvitatásra kerülő további pontok közé tartozik a versenyzők nevének és rajtszámának elhelyezése. Ezeket a tavalyi évben a Spanyol Grand Prix előtt bővítették. Folytatódik továbbá a 2020 utáni erőforrás szabályozások megbeszélése, valamint az aerodinamikai elemek egyszerűsítésére és az aerodinamikára összpontosító munkacsoport létrehozásának tervei.
A Stratégiai Csoport megvitatja továbbá a FIA és a FOM személyzet csapatok közötti mozgásának korlátozásait is, ami tartalmazni fog egy lehetőséget a felmondási idő kijelölésére. Ez a javaslat azt követően fogalmazódott meg, hogy panaszok érkeztek a csapatoktól a korábbi FIA alkalmazott, Marcin Budkowski tavalyi évi Renault-hoz való csatlakozása miatt.
Az F1 Fanatic értesült egy lehetséges későbbi megbeszélendő pontról is, miszerint kitérhetnek arra, hogy hogyan lehet rugalmasabbá tenni a versenyhétvégék menetrendjét a promóciós tevékenységek és a versenyek támogatása érdekében.