back to top
KezdőlapTouring CarDTMNagy a nyomás a DTM-en, hogy új gyártókat találjanak

Nagy a nyomás a DTM-en, hogy új gyártókat találjanak

-

A Mercedes kiszáll a DTM-ből 2018 év végén, hogy beszállhassanak a Formula E-be, így marad az Audi és a BMW. Volt már egy hat éves korszaka a sorozatnak, amikor csak két márka futott, a Mercedes és az Audi, és régebbi specifikációjú autókkal tartották életben a szériát, miután akkor 2005-ben az Opel kiszállt. A BMW 2012-ben ugyan visszatért, de a DTM főnöke el szeretné kerülni azt, hogy hasonló cipőben kelljen járniuk a közeljövőben.

A 2018-as tervekről így nyilatkozott Berger az Autosportnak:
„Remélem, hogy találunk egy harmadik és negyedik gyártót legalább, akik illeszkednek majd a DTM világába. Egyeztetünk párral, de annyira még nem előrehaladott, hogy kijelentsük, hogy igen, máris van egy! Ez nem így működik. Komolyan dolgozunk rajta, nagy a nyomás, és ez most az elsődleges célunk.”

Berger elárulta, hogy pozitívan áll a DTM jövőjéhez a Mercedes lelépése ellenére, és hisz abban, hogy a bajnokság elég erős ahhoz, hogy túléljen egy gyártó elvesztését:

„Magam is optimista vagyok, de még számtalan megoldandó dolog lesz addig, amíg kijelenthetjük, hogy biztonságban vagyunk. Ami tiszta sor, hogy nem szabad, hogy egy versenysorozat végét jelentse az, ha egy gyártó távozik. A dolognak rajongókkal, csapatokkal és szervezőkkel együtt elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy kibírjanak egy ilyen visszaesést. Gyártók részvétele ugyanakkor nagyon is fontos egy sorozat életében. Ez ad biztonságot. Motorsport nem létezne gyártók elhivatottsága nélkül.”

A DTM főnök ugyanakkor nem szeretné azt látni, hogy a gyártók határozzák meg, hogy miképp is kell egy szériát irányítani:
„Ha egy gyártó megfogalmazza az elköteleződését, akkor természetesen azt is jelenti, hogy beleszólhat némileg a dolgok alakulásába. Ahogy a mottó is mondja: ha fizetsz, beszélhetsz! Ez elég érthető, de olykor nehézségeket is okoz. Minden gyártó a saját szemüvegén keresztül nézi a világot, és a saját előnyeit helyezné előtérbe. Egyrészt a gyártóknak örömüket is kell lelniük a verseny-előírásokban, másrészt az önzőségüket háttérbe kell szorítaniuk ahhoz, hogy sikeres legyen az egész széria. Ez egy nagyon pengeélen táncoló dolog, ami elég nehéz néha, sőt nagyon is az időnként!”