Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója, elmondása szerint már nem keres névadó szponzort a csapatnak, inkább kereskedelmi partnerséget keresnek nagy márkákkal.
A McLaren elmúlt pér éve igencsak gyengén alakult a teljesítményt tekintve, így aztán a szponzorok sem tolongtak náluk. Abban bíznak azonban, hogy az idén induló Renault-s partnerség előrébb lendíti majd a csapatot.
Brown elmondta, arról letett, hogy névadó szponzort találjon, úgy gondolja, hogy nincs szükség a McLaren mellett másik nagy névre.
„Szerintem nincs nagy értéke, a csapat átnevezésének (szponzor névvel való kibővítésnek).” – mondta Brown a CityAM-nek. „A Vodafone-t akarom az autóra, de nem akarom, hogy Vodafine McLaren legyen a nevünk. A McLaren márkát akarom építeni.”
„Amikor belekezdtem, akartam névadó szponzort, de most már úgy gondolom, hogy van értelme ennek az üzleti modellnek.”
„Ha valaki holnap megjelenik és azt mondja, hogy ‘a névadó szponzorotok akarok lenni’, akkor leülnénk vele tárgyalni, de mi nem szorgalmazzuk ezt. Mi nagy márkákra pályázunk, komoly márkaépítésre.”
A McLaren nem régiben bejelentette együttműködését a CNBC-vel és a Dell Technologies-zal.
A kereskedelmi törekvéseik segítségére, a McLaren létrehozott egy üzleti tanácsadó csoportot, 12 komoly névvel az üzleti világból.
„A feladatuk az, hogy tanácsot adjanak nekem és a csapat vezetésének, különféle területeken, hogy a McLaren üzletileg is növekedhessen és ennek egyik kulcseleme a szponzoráció. Ez kétségtelen.”
„Minden iparági stratégiában tudnak segíteni a rolodexükkel (névjegykártyatartó – a szerk.) ha prezentálnunk kell. Ez mind a szponzorációs oldalt segíti. Nekünk is van pár márkaszakértőnk, és már a McLaren márka is közel van ahhoz, hogy segítsen nekünk új piacokra bejutni.”