Az előzési lehetőségek javítása végett az Orosz Nagydíj szervezői készek együttműködni az FIA-val és a Libertyvel a szocsi F1-es pálya átalakításában.
Az Orosz Nagydíj 2014 óta tagja az F1-es versenynaptárnak, Szocsi kanyargós vonalvezetése és roppant sima aszfaltja azonban eddig nem produkált idegborzolóan izgalmas futamokat. A Liberty Media minden követ megmozgat a versenyek izgalmi faktorának emeléséért; a felvetett ötletek közé tartozik néhány pálya átalakítása, mint például Szocsié, amely helyszínt Ross Brawn tavalyi nyilatkozatában külön ki is emelt.
„Ami az alacsony gumikopást eredményező pályákat illeti, mint amilyen Szocsi is, a futamok kissé unalmasak és általában egykiállásosak” – mondta Brawn. „A gumik végigbírják a távot, így elvesztik azon tulajdonságukat, hogy teljesítménybeli különbségeket generáljanak.”
A Liberty imái meghallgattatásra találtak, Szocsi újdonsült promotere, a Rosgonki-cég ugyanis hajlandó olyan módosításokat végrehajtani a pályán, amelyek alapvetően nem változtatják meg a nyomvonalat: szerintük egy másféle aszfaltkeverék, vagy egyes kanyarok kiszélesítése elegendő lenne az előzési probléma megoldására.
„A rajongók tisztában vannak vele, hogy a Sochi Autodrom vonalvezetése miatt nem sok előzést lehet látni” – ismerte el Alekszej Titov, a Rosgonki elnök-vezérigazgatója. „Éppen ennek megoldásán dolgozunk Charlie Whitinggal, az FIA-val és a FOM-mal; apróbb módosítások útján szeretnénk javítani a helyzeten. Ezek a módosítások nem feltétlen lesznek láthatóak a lelátókról vagy a tévéképernyőn keresztül, de reméljük, elegendőek lesznek a futamok sportértékének és az előzések számának növelésére. Elméletileg minden olyasmi szóba jöhet, mint a pálya egyes szakaszainak kiszélesítése vagy elkeskenyítése, vagy az aszfalt kicserélése egy olyan típusra, ami máshogyan hat a gumikra, így a csapatoknak eltérő stratégiákat kell alkalmaznia. Nem hiszem, hogy ez már 2018-ra kész lenne, de folyamatosan dolgozunk az ügyön és újabb és újabb ötletekkel állunk elő a helyzet javítására.”