Az FIA beleegyezett abba, hogy a Spanyol Nagydíjon az előzések segítése érdekében meghosszabbítsák a célegyenesre kijelölt DRS-zónát.
A szélesebb és gyorsabb 2017-es autók az előzési manőverek számának csökkenését vonták maguk után, miután a követő autó előtti turbulens levegő miatt a hátul haladó versenyző nem tudja megfelelően követni riválisát, a féktávok rövidebbé válása pedig kevesebb hibalehetőséggel jár együtt. Az Ausztrál és Kínai Nagydíjakat követően ugyan volt már hivatalos vizsgálás az FIA részéről, és akkor a DRS-zónák manipulálása ellen döntöttek, az előzésekben meglehetősen gyér Orosz Nagydíj után azonban a péntek esti versenyzői megbeszélésen felvetették a hosszabb zóna ötletét.
A célegyenesre ráfordító gyors kanyar miatt Barcelonában eleve nehézkes az előzés, ez pedig arra ösztökélte az FIA-t, hogy 100 méterrel meghosszabbítsa a DRS-zónát. Az eredeti tervek szerint az aktiválási pontot a kanyarkijárat után 157 méterrel jelölték ki, ezt azonban visszatolták 57 méterre szombat reggeltől. Habár maguk a versenyzők szorgalmazták a változást, a nagyobb képet tekintve már koránt sem olyan biztosak benne, hogy az előzéseket segítő piszkálódások jelentik a megoldást az F1 problémáira.
„Nem támogatom a DRS-zónák növelését” – mondta Sebastian Vettel. „Amikor néhány évvel ezelőtt meghoztuk ezt a szabályt, minden túl könnyűvé vált; habár a hátul haladónak ez remek hír volt, mert csak szimplán átléphette az előtte lévőt, de az előzés szó nem ezt takarja. Ami Barcelonát illeti, az utolsó kanyar miatt mindig is nehéz volt itt közel maradni az egyenesben. Személy szerint persze szeretnék minél közelebb lenni, hogy utána megpróbálhassak valamit, de ennek is kihívásnak kellene lennie. Nem szabadna a megérkezés pillanatában máris elszáguldanod a másik mellett, vagy olyan eszközöket használnod, amelyek szorosan a másik mellé repítenek. Dolgoznod kellene érte, különféle ívek és dolgok kipróbálgatásával.”