Az FIA kiadott egy új technikai direktívát, amely reményeik szerint véget vet a gyári és ügyfélcsapatok erőforrásai közötti teljesítménykülönbségeknek.
Noha az F1 technikai szabályzata nyíltan kijelenti, hogy az ügyfeleknek szolgáltatott motoroknak teljességgel meg kell egyezniük a gyári csapat által használtakkal, a kikötés csak a motor fizikai paramétereire volt érvényes, az üzemeltetésére és beállításaira nem. A gyári csapatok ezt a kiskaput kihasználva speciális használati módokat építettek motorjaikba, amelyek által extra teljesítményhez jutottak például az időmérő során.
A motoregyenlőséget felügyelő dossziés rendszer leírását a sportszabályat 4. kiegészítése tartalmazza; az FIA úgy véli, a gyártók nem tesznek eleget ennek a követelménynek, így a múlt hónapban egy technikai direktíva útján emlékeztette a csapatokat a 4. kiegészítés betartására, némi szigorítással egybekötve:
„Habár a csapatok által benyújtott dossziék alapján mindenki ugyanolyan erőforrásokat kap, okunk van azt feltételezni, hogy az ugyanahhoz a gyártóhoz tartozó csapatok motorjainak üzemeltetése között eltérés mutatkozik” – olvasható a direktívában. „Szeretnénk mindenkit emlékeztetni az erőforrás-egyenlőség maximális betartására, nemcsak a dossziék, hanem az üzemeltetés szintjén is. Ennek értelmében minden gyártó minden erőforrásától az alábbiakat várjuk el:
i) a dossziérendszert követve minden csapat azonos erőforrásokat kap; továbbá (kivéve, ha egy bizonyos csapat az alábbiak valamelyikével nem kíván élni)
ii) ezek az erőforrások azonos szoftverrel rendelkeznek és pontosan ugyanúgy lehet őket üzemeltetni; valamint
iii) ugyanolyan specifikációjú olajjal és üzemanyaggal működnek.”
Ez utóbbi kikötés opcionalitása annak eredménye, hogy egy ügyfélcsapat esetenként más üzemanyagot használ, mint a gyári alakulat. Ami az erőforrások egyenlőségét illeti az összes csapatra kivetítve, erre voltaképpen csak idén kerül sor: az elmúlt két szezonban a Ferrari, az FIA különleges felhatalmazásával, két külön specifikációval képviseltette magát a mezőnyben, amikoris 2016-ban a Toro Rosso, 2017-ben pedig a Sauber egyéves erőforrásokat használt.