A Force India becslései szerint a Halo 1 millió dollárral (~ 256 millió forint) drágította meg a 2018-as autók fejlesztését.
A technikai igazgató, Andrew Green elmondta, hogy ha a tavalyi autót tudták volna tovább fejleszteni 2018-ra, azzal jelentős összeget spórolhattak voltak, a Halo miatt azonban új tervekre volt szükség.
„Nagyon költséges ez, mert új karosszériát kellett csinálnunk.” – mondta Green a RaceFans-nek.
„Egy hozzánk hasonló csapat igyekszik két évet kihozni egy kaszniból, ha lehetséges. Szóval ebben a tekintetben hatalmas költsége volt az újrafejlesztésnek, és az új kaszni tervezésének. Több száz, több ezer, ha csak nem millió dollárról beszélünk a Halo kapcsán.”
Green szerint további gondokat okozott az, hogy későn született döntés a Halo bevezetéséről.
„Nyár vége, ősz volt, mire ténylegesen megkaptuk az autóra szerelendő Halo specifikációját. És még akkor sem tudtuk, hogyan zajlik majd a homologizációs teszt. Szóval megpróbálni tervezni egy kasznit úgy, hogy nem tudjuk pontosan mi is lesz rácsatolva, annak milyen súlya lesz, az elég nehéz volt.”
A Halo problémát okozott a minimum súly és a súlyeloszlás kapcsán is.
„Tervezés szempontjából a súly nagyon lényeges. A súlyhatárt megemelték ugyan, de nem annyira, mint amekkora súlytöbbletet a Halo jelent. Így ez nyomást gyakorolt az autó más elemeinek kialakításában is, hogy optimalizálni tudjuk a súlyt ezeken a területeken.”