A motorteljesítmény maximalizálása érdekében Cyril Abiteboul beismerte, a Renault taktikai rajtbüntetéseket is belekalkulálhat a 2018-as szezonba.
A hárommotoros szabály értelmében az idei erőforrásoknak minimum hét futamot ki kell bírniuk, és habár a kvóta teljesíthető, ez néhány gyártó esetében jelentős teljesítménykieséssel járhat. A Renault lehet az egyik csapat, amelyik inkább bevállalja a rajtbüntetéseket, mintsem visszavegyen a teljesítményéből, valamint a több erőforrás logikusan több fejlesztési csomag bevetésével járna, ami hosszútávon szintén előny lehet.
„Még mindig nagyon korán van, így nem akarok túl sokat beszélni erről a témáról” – magyarázta Abiteboul. „Előre tudtuk, hogy ez a szabály egyszer életbe lép, tudtuk, ebből kifolyólag mit kell tennünk, de még nem döntöttük el véglegesen, hogyan állunk hozzá a szezonhoz. Nem szívesen fognánk vissza a motor teljesítménypotenciálját megbízhatósági és távolsági okokra hivatkozva. Figyelemmel követjük a rajtbüntetési politika alakulását; miután ez idénre kissé rugalmasabb és kevésbé fájdalmas lett, az esetleges rajtbüntetéseket figyelembe vesszük az idei stratégiánk kialakításánál és a megépítendő motorok kalkulálásánál, már amennyiben úgy véljük, hogy ez számunkra taktikai előnnyel járna.”
A haditervről az előszezoni tesztek és az ausztrál versenyhétvége között születik végleges döntés.
„Az alapok kiismerése nagyon fontos – kicsit többet akarunk megtudni a motor teljesítményéről és arról, hol is állunk jelenleg” – folytatta Abiteboul. „Többet kell tudnunk az autónkról, a versenyképességünkről, a többi csapatról. Számos tényezőt figyelembe veszünk majd a tesztek utáni kiértékelés során, ahol lefektetjük a tervet a szezon hátralévő részére, beleértve a felhasználandó erőforrások számát, a lehetséges fejlesztéseket, és a többi. Az F1-ben ki kell használnod a potenciálod. Ha jobban járnánk a négy motorral, akkor lehetséges, hogy emellett döntünk.”
Ami az első specifikáció teljesítményét illeti, Abiteboul nem számít különösebb előrelépésre a 2017 végén látott szinthez képest, ám a kihasználás terén javulást jósol.
„Az elsődleges célunk, hogy megbízhatóan vágjunk bele az évbe” – tette hozzá a csapatfőnök. „Ezáltal kihasználhatjuk a motorban rejlő maximális potenciált, amire tavaly talán Abu Dhabi kivételével nem voltunk képesek. Versenyképesség szempontjából ez mindenképpen előrelépést jelent majd.”