A DTM új aerodinamikai szabályokat vezet be már az idei szezontól kezdve, amiknek célja a leszorítóerő drasztikus csökkentése.
Noha a 2017-es szezont érintő szabályváltozások is az aerodominancia visszanyesését célozták meg, sokan (többek között Timo Glock) úgy vélték, ennél sokkal többet is lehetne tenni a leszorítóerő korlátozására. Ennek megfelelően a DTM 2018-ban ismét egyszerűsít az autók aerodinamikáján, ahogyan azt a BMW által bemutatott képek illusztrálják: hogy csak egy példát ragadjunk ki, az orr-rész kis terelőlapkáinak száma és mérete egyaránt csökken, az oldalsó terelőelem pedig teljesen eltűnik. Az előzetes kalkulációk szerint a változtatások nyomán a leszorítóerő „mintegy harmadával” kevesebb lesz.
Az új szabályok nemcsak az aerodinamikát érintik. A minimális súlyhatárt 10 kg-mal, 1115 kg-ra csökkentették, míg a gyártónként felhasználható motorok számát hétről nyolcra emelték. A tavaly bevezetett „indys” (vagyis kétoszlopos) újraindítás procedúráján is pontosítottak, ezentúl a safety car távozását követően „kizárólag” a versenyben vezető pilóta „diktálja a tempót”. Tovább szigorítottak a versenyközbeni csapatkommunikáción is: mivel a 2017-es kommunikációs korlátozások ellenére is számos csapatutasításos mizériának lehettünk szemtanúi, 2018-tól a csapatok már csak közelgő boxkiállás és vészhelyzetek esetén használhatják a boxutcai értesítőtáblákat.