A Formula E Genfben immáron teljes fizikai valójában is bemutatta a közönségnek a második generációs versenygépét, mellyel a 2018/19-es szezontól versenyeznek majd.
Az autóról az ABB robotja húzta le az azt takaró lepelt.
A legfontosabb újdonság, hogy az új autó akkumulátora már kétszer annyi energiát tud tárolni, mint korábban, így nem kell majd verseny közben autót cserélni.
Az autó minimumsúlya 900 kiló, amibe bele van számolva a versenyző és a 385 kilós akkumulátor is. Hossza 5160mm és 1770mm széles.
Halo is van az autón, méghozzá egy LED csíkkal, mely bizonyos információkat közöl majd.
Az autó új négy évszakos Michelin gumikat kap, melyek könnyebbek és kisebb gördülési ellenállással bírnak, mint a jelenlegiek.
„Az FIA Formula E Gen2 valóban úgy néz ki, mint a jövő autója, és ez a jövő autója.” – mondta Jean Todt, az FIA elnöke. „Hihetetlen látni, mekkora fejlődés történt mindössze négy év alatt, kétszeres az autók kínálata, nőtt a teljesítmény, ez fantasztikus eredmény. A sok gyártó támogatásával a Formula E folytatja az elektromos járműtechnológiai fejlesztéseket és ez az autó fontos mérföldkő ebben.”
„Ez az első alkalom, hogy a teljes autót egyben látom és közelről még látványosabb.” – mondta Alejandro Agag, a Formula E ügyvezető igazgatója. „Ha fejből akarsz lerajzolni egy versenyautót, az alapvetően ilyen lesz.”