A McLaren váltig állítja, hogy a második téli teszt során felmerült különféle megbízhatósági problémák sem egymással, sem egy hibás alapkoncepcióval nem hozhatók összefüggésbe.
Az MCL33 kedden két piros zászlót is okozott, egyet elektronikai zárlat, egyet pedig hidraulikus szivárgás miatt. A rutinból szerda délelőtt sem estek ki a wokingiak, miután az autó Renault-motorját olajszivárgás miatt ki kellett cserélni; a kisebb-nagyobb problémák összesen hat és fél órás kiesést vontak maguk után csak a tegnapi napon. Éric Boullier versenyigazgató magyarázata szerint a motor az olajszivárgás következtében adta fel a szolgálatot és nem egy esetlegesen hibásan tervezett motor volt a ludas. Mindezek ellenére a McLaren meglehetősen jó köridőket ment, igaz, a leglágyabb keverékeken.
„Ez csak teszt” – kezdte a folyamatos problémákba ütköző csapatok hivatalos mantráját Boullier. „Először is: a Red Bull reggel a közepeseken és a lágyakon tesztelt, de csak fél másodperccel mentek gyorsabban – az aszfaltminőség és a hőmérséklet miatt nincsenek akkora különbségek. Ahogyan azt múlt héten is mondtam, megvannak az okunk arra, miért éppen ezekkel a keverékekkel dolgozunk. Ami az autó sorozatos megállását illeti: vannak kisebb gondok, amiken javítanunk kell, de mivel teszten vagyunk, ez benne van a pakliban. Uraljuk a helyzetet, valamint azt sem szabad elfelejteni, hogy az együttműködésünket a Renault-val csak most kezdtük meg, a kasztni és a motor integrálása teljességgel új. Minden rendben van, csak időre van szükségünk.”
Komolyabb aggodalomra adhat okot, hogy a kipufogógázok többször is láthatóan megégették a motorborítást (erre a McLaren sebtiben reagált is és plusz hűtőnyílásokat vágott a kasztniba), ám Boullier szerint ez nem jelenti azt, hogy az autó tervezésébe csúszott volna hiba.
„Nem hiszem, hogy köze lenne ehhez, egyáltalán nem” – válaszolta Boullier arra a felvetésre, hogy a túlzottan szűk hátsó traktus okozhatja-e a túlmelegedést. „Nyilván a legjobb autót akarjuk megtervezni, amihez elengedhetetlen, hogy bízz az alapkoncepcióban, aminek elérésére új koncepció esetén a pályán kerül sor. Kisebb módosítást kellett eszközölnünk, de az aerodinamikai platform kiértékelése végett a legtöbbet próbáljuk kihozni az autóból; a többi majd kiderül. Lassan hozzákezdünk a finomhangoláshoz, a szivárgásnak pedig ehhez semmi köze. Az azonban igaz, hogy néhány dolgot nem tudunk majd tesztelni: mivel az előzetes tervekhez képest hátrányba kerültünk, újra kellett gondolnunk az ütemtervet és a fontossági sorrendet.”
Boullier azt is elárulta, a McLaren beütemezett melbourne-i fejlesztéseit nem befolyásolja a hűtési követelmények megváltozása.