back to top
KezdőlapFormula 1Mekkora a különbség a Pirelli keverékei között?

Mekkora a különbség a Pirelli keverékei között?

-

A Pirelli elárulta, hivatalosan mekkora időbeli különbség van 2018-as keverékei között.

Az első téli teszten nem sok csapat tudott értékelhető programot teljesíteni, a második hét azonban melegebb körülmények között került megrendezésre, a Pirellinek így lehetősége nyílt megbecsülni, mekkora a különbség az idénre kifejlesztett 6 keveréke között. Mario Isola azonban óvatosságra int, a deltákat ugyanis csak a barcelonai pályakarakterisztika alapján tudták kiszámolni:

közepes—lágy: 0,8 mp
lágy—szuperlágy: 0,4 mp
szuperlágy—ultralágy: 0,6 mp
ultralágy—hiperlágy: 0,7-0,8 mp

Éles szemű olvasóink kiszúrhatták, hogy a kemény keverék nem szerepel a felsorolásban; ennek mindössze annyi az oka, hogy a Mercedes és a Sauber kivételével (és ők is csak egy futó megismerkedés erejéig) ezt a gumit senki nem használta. További bonyodalomként fogható fel Barcelona új, simább és buckátlanított aszfaltja.

„A jelenlegi pályának teljesen más tulajdonságai vannak, mint a réginek” – magyarázta Isola. „A régi aszfalt meglehetősen durva volt, nagy volt a gumikopás, főként a keményebb keverékek illettek hozzá. Az új felszín ezzel szemben sokkal simább és egyben nagyon jó tapadást nyújt, ami kevesebb gumikopást eredményez.”

Az új aszfalttal azonban visszatért egy régi probléma, amit 2017-re kiküszöböltek: a szemcsésedés.

„Volt némi szemcsésedés és hólyagosodás” – folytatta Isola. „A szemcsésedés új jelenség, tavaly egyáltalán nem kellett ezzel megküzdenünk. Szerintem az új aszfalt a ludas ebben, mert nagyon sima és meg-megcsúsztatja a bal első kereket, de ennek megerősítésére csak májusban lesz esély, amikor melegebb lesz az idő. Ami a hólyagosodást illeti, ez nem meglepő annak fényében, mekkora energiát termelnek az új autók az új gumikban.”