Az Alfa korábbi szupersztárja Fabrizio Giovanardi is ott lesz a WTCR rajtrácsán, egy Giulietta TCR-rel, és 2018-ban a Romeo Ferraris színeiben indul majd.
Az 51 éves túraautós szupersztár a legújabb azon névsorában WTCR-nek, ahol már olyan nagy nevek találhatóak, mint Yvan Muller, vagy Gabriele Tarquini, akik mindketten visszatértek, és már olyan bajnokok is biztosan indulnak, mint Rob Huff és Thed Björk.
Giovanardi két hete vezethette először a Romeo Ferraris csapat autóját Monzában, és gyakorlatilag az utolsó éles versenye még 2006-ban volt, akkor még a JAS Motorsport Honda Accordját vezethette a WTCC-ben, miközben inkább a brit túraautó bajnokságban volt akkor aktív.
Az Alfánál utoljára 2005-ben versenyzett, ami a WTCC első éve volt, de velük szerezte meg 2000-2001-ben az European Super Touring Cup majd 2002-ben a European Touring Car Championship bajnoki címeit. Az olasz versenyző így nyilatkozott a legújabb lehetőségéről:
„Köszönöm mindenkinek a Romeo Ferrarisnál, hogy lehetővé tették azt,
hogy megegyezzünk a 2018-as szezonra. Alkalmam nyílt tesztelni az Alfa Romeo Giulietta TCR-t a közelmúltban, és nagyon meggyőző volt az autó. Nekem ez egy visszatérés lesz a világ színpadára pár év kihagyás után, de nagyon vágyom már egy újabb győzelemre. Monzában megkezdődhetett ezen új kalandom, és remélem, ez mindenkit elégedettséggel tölt el, akik benne vannak a Romeo Ferraris Alfa Romeo Giulietta TCR programjában.”
A Romeo Ferraris nagy lépést tesz előre Giovanardi szerződtetésével, miután vadul fejlesztették az autót két évig, Michaela Cerruti és Petr Fulín segítségével 2016-ban, majd a GE-Force márkanév alatt tavaly Dusan Borkovic és Davit Kajaiával három győzelmet is szereztek a TCR International szériában.
A korábban versenyző, ma már inkább operatív menedzser Cerruti elégedett: „Az, hogy Fabrizio velünk van, egy fontos kulcselem a programunkban. Az, hogy 2018-ban is a legmagasabb szinten versenyezhetünk, nagy lépés a szervezetünknek, és a Team Mulsannenak, akikkel rengeteg presztízsmárka és top csapat ellen küzdünk majd. A mi oldalunkról nézve előreléptünk az Alfa Romeo Giulietta TCR fejlesztésével, és Fabrizio is elégedett volt a teszt után Monzában, így sikerült nyélbe ütnünk azt, ami a kezdetekben csak álom volt. Persze ettől még nem kerülünk egyből Csodaországba, tudjuk, hogy 100%-on kell teljesítenünk egy olyan versenyképes szériában, mint a WTCR.”