Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting úgy véli, hrogy a Halo nem nem nehezíti meg a versenyzők azonosítását.
Számos kritikát kapott már az idén bevezetett Halo, és többen, köztük Fernando Alonso és az FIA elnöke, Jean Todt is úgy véli, hogy emiatt a nézők nehezebben azonosítják be, hogy melyik versenyzőt is látják éppen, mivel nem látszik rendesen a sisakjuk.
Whiting szerint azonban más módjai is vannak a versenyzők azonosításának.
„Én személy szerint mindig is úgy gondoltam, hogy könnyebb felismerni a versenyzőket a fedélzeti kamerák (színe) alapján.” – mondta Whiting.
„Tavaly már sokkal könnyebb volt, mivel a rajtszámok felkerültek az autókra, és ez nem csak tavalyig volt így. Szerintem egyetérthetünk abban, hogy ez elég jól működött.”
„Biztosítottuk, hogy a számok minden autón ugyanoda kerüljenek. És a kamerák az egyik autó esetében feketék, míg sárgák a másikon. Meggyőződésem, hogy a rajongóknak nem lesz szükségük arra, hogy a sisak színe alapján akarjál beazonosítani a versenyzőt, aki az autóban ül.”
Todt korábban azt javasolta, hogy a bajnokságban vezető versenyző autóján mindig legyen sárga a Halo, a Tour de France sárga trikójának mintájára. Ezt a javaslatot azonban nem fogadták el. Whiting el is mondta, miért.
„Jó ötletnek tűnt, egészen addig, míg a Renault rá nem világított, hogy ők mindenképp saját színükre (sárgára) festik majd.”
Bár végül fekete színű lett a Halo a Renault-kon.