Charlie Whiting versenyigazgató elmagyarázta, miért nem kapott büntetést Max Verstappen, amiért sárga zászló alatt megelőzte Fernando Alonsót az Ausztrál Nagydíjon.
A futam 26. körében Romain Grosjean megrekedt Haasa miatt az FIA aktiválta a virtuális safety cart, a visszafogott versenytempót pedig többen is kihasználták azok közül, akik még nem cseréltek kereket. Alonso volt az egyik ilyen lesipuskás, amikor azonban éppen a boxutcából jött kifele, Verstappen száguldott el mellette az ötödik helyre. Az előzés a sárgazászlós zóna elején történt, így a Red Bull a biztonság kedvéért megkérte az FIA-t, nézzék meg, melyik pilóta volt előrébb a sárgazászlós rész kezdetekor. Az időmérés szerint Alonso egyetlen tizeddel ugyan, de előbb ért be a lassított szakaszba – ergo Verstappen előzése szabálytalan volt, ám mivel ennyire kicsi volt a különbség és mert a holland végülis visszaadta az ötödik helyet Alonsónak, az FIA szemet hunyt az eset felett.
„A Red Bull szólt, hogy szerintük Fernando előrébb volt” – mondta Whiting. „Ellenőrizni akartam a dolgot, mert nem volt teljesen egyértelmű. Megkértem az időmérős kollégákat, hogy nézzék meg, ki volt előrébb, és azt találták, hogy Alonso egy tizeddel. Ezt nehéz lett volna szabad szemmel kiszűrni, kivéve, ha lett volna lassítás vagy hasonló eszköz a kezed ügyében. Amint biztosra mentünk, megkértük a Red Bullt, szóljanak Maxnak, hogy engedje el Alonsót. Még mielőtt ugyanezt az üzenetet átadtam volna a McLarennek is, Max már integetett a pályán; Fernando ekkor még nem tudta, visszaveheti-e a helyet. Már korábban is volt ilyenre példa, nem tartom korrektnek úgy büntetni, hogy nem volt egyértelmű a versenyzőknek, mi is történt.”