back to top
KezdőlapFormula 1Ismét az MGU-H okozott bajt a Hondánál

Ismét az MGU-H okozott bajt a Hondánál

-

A Honda tüzetes vizsgálatnak veti alá szakurai bázisán a kellemetlenkedő MGU-H-t, ami Pierre Gasly kiesését okozta az Ausztrál Nagydíjon.

A Honda-erőforrás a verseny 15. körén adta meg magát, miközben Gasly próbált előretörni a 20. helyről.

„Nem kezdődött valami pompásan a szezonom” – ismerte el a francia versenyző. „A tizenkettes kanyar után a motor egyszerűen lekapcsolt; később visszajött, de csak nagyon lassan tudtam már menni és nem tudtam felváltani. Nem fogok hazudni, szarul jött ki a dolog, de ez van. A következő futamokon mindenki azon lesz, hogy a lehető legközelebb legyünk a többiekhez.”

A Honda Szakurába szállítja az MGU-H-t, ahol alaposan kivizsgálják az elemet.

„Láttunk némi szokatlan adatot a telemetrián, ami az MGU-H-hoz volt köthető, így az autó kiintése mellett döntöttünk” – mondta a japán gyártó technikai igazgatója, Tojoharu Tanabe. „Az adatokat és az alkatrészt egyaránt részletes kivizsgálásnak vetjük majd alá, valamint elgondolkozunk azon, mit tehetünk ezügyben a következő futamra. Még nem tudjuk, mennyire sérült meg az elem, lehet, hogy később újra fel lehet használni.”

A meghibásodás különösen meglepő volt annak fényében, hogy a Honda a várakozásokkal ellentétben tulajdonképpen hibátlan előszezoni tesztet teljesített Barcelonában.

„A téli tesztek során nem voltak problémák ezen a területen, most először fordult elő” – folytatta Tanabe. „Az előszezon alatt különféle számításokat végeztünk azzal kapcsolatban, a három erőforrásnak mekkora távot kell kibírna idén; [a meghibásodott MGU-H] közel sem teljesített tökéletesen, mert a számítások alapján legalább 5000 kilométert ki kellene bírnia. Az eddig összegyűjtött adatokban és megtett távolság során nem merült fel semmilyen probléma, így nem is számítottunk rá, hogy az első versenyhétvégén problémába vagy szokatlan telemetriaadatokba ütközünk.”