1978 Forma-1-es világbajnoka, Mario Andreatti úgy véli, hogy az F1-nek követnie kellett volna az IndyCar példáját az aerodinamika megközelítése szempontjából, mikor az új-specifikációjú autókat bevezették 2017-ben.
Az IndyCar letisztult, új, kötelező és univerzális aero csomagja jelentősen lecsökkentette a leszorítóerőt, csökkentette a költségeket és csökkentette a különbséget az autók között. Épp az történt tehát, amire az F1-es közönség is vár.
De a tavaly az F1-es szabályok szélesebb autókat és nagyobb szárnyakat eredményeztek, ami növelte a leszorítóerőt. Az autók ugyan látványosan gyorsabbak lettek, az előzések száma azonban alaposan lecsökkent.
„Szerinten az IndyCar menedzsmentje nagyszerű munkát végzett annak érdekében, hogy felrázza a dolgokat.” – mondta Andretti a Motorsport.com-nak. „Jót tettek az autók aerodinamikájával, és visszatértek a letisztultabb megjelenésű autókhoz, ami szerintem pont olyan, amilyet az együléses versenyzés rajongói látni akarnak.”
„Sajnos a tavalyi autók már úgy néztek ki, mint a prototípus autók a sok szárny elemmel és minden sallanggal, amit rájuk aggattak, de megoldották és személy szerint én úgy gondolom, hogy ez az (a változtatás 2018-ra), amit a Forma-1 elszalasztott.”
„A kisebb szárnyakkal (az IndyCarban) közelebb tudnak menni egymáshoz a srácok és hatékonyan tudnak előzni.”
Andretti szerint a Forma-1-ben azonban rossz döntéseket hoztak azzal, hogy növelték a leszorítóerőt.
„Szerintem ez az, amit elszalasztott az F1, ők növelték a mechanikus tapadást a szélesebb gumikkal, amitől nehezebbek lettek és nagyobb turbulenciát generálnak. A nagyobb szárnyak miatt pedig rövidültek a féktávok, ami szinte kizárja az előzés lehetőségét.”
„Igen, van ugyan DRS, meg ilyenek, amire most valóban jobban szükség van, mint valaha, de még ha a DRS-sel sikerül is a versenyzőnek rátapadnia a másikra, máris jön egy kanyar, és a következő egyenesig nem használhatja a DRS-t.”