A 2018-as magyar kamionsport egyik meglepő híre az, hogy Bakó Csaba is egy német csapatnál kötött ki, ahogy Kiss Norbi is pár éve. Az egyik legismertebb és legjobb magyar versenymérnök ugyan szokott klasszikus versenyautókkal is foglalkozni, de évek óta már a kamionsport az első számú terepe. Itt szerzett magának már olyan hírnevet, hogy Sascha Lenzék is felfigyeltek rá, és leszerződtették 2018-ra. A csapat és kamionjuk Stella már bemutatkozott, így gyorsan kikérdeztük Csabit is, hogy miképp találtak egymásra.
Hivatalosan is csapatot váltottál, hogy jött ez a felkérés?
A 2018-as szezonban az ETRC-ben az SL Trucksport csapatával fogok együtt dolgozni, Sascha Lenz lesz a pilótám. Már a 2017-es év záró futamán is tartottunk egy „próba” hétvégét Jaramában, hogy megnézzük, tudunk-e együtt dolgozni. Mivel szezonzáró futamot mindketten sikeresnek ítéltük, így megegyeztünk az idei évi együttműködésben.
Eredetileg azonban maradt volna veled minden a régiben, nem?
Ekkor az előzetes tervek még egy év angol bajnokságról szóltak Ryan Smith-szel, ami mellett az EB-n dolgoztam volna Sascha-val. Mivel azonban Ryan-nek is sikerült összeraknia a teljes EB szezont, így az a terv nem működött, így a 2017-es ígéretemet megtartva Sascha-val tartok.
Így akkor már két volt pilótád ellen is küzdhetsz a kamion Európa-bajnokságon. Nem lesz ez kicsit furcsa?
Érdekes kihívás lesz, hogy Kiss Norbi mellett egy újabb „volt” pilótám ellen kell tevékenykednem a mezőnyben, de azt gondolom, hogy a szakágban eltöltött évek mellett ez elkerülhetetlen. Ez semmilyen szinten nem jelent negatívumot, mindannyian vagyunk annyira profik, hogy ezt a helyzetet kezelni tudjuk: Norbival az elmúlt évek alatt is barátok tudtunk maradni, továbbra is el tudunk úgy beszélgetni, hogy a szakmai kérdésekben nem hozzuk egymást kellemetlen helyzetbe. Úgy gondolom, hogy Ryan-nel is meg tud maradni a hasonlóan jó kapcsolat.
Változik bármiben is a pozíciód, esetleg jobban beleszólhatsz a kamion fejlesztésébe mint eddig?
Sascha-nál továbbra is a versenymérnöki feladatokat fogom ellátni: a hétvége során dolgozom az adatrögzítő rendszerrel, és a pilótával együtt próbálom megtalálni az optimális beállításokat, és próbálok vezetéstechnikai tanácsokat is adni. A jelenleg használt konstrukción még nem dolgoztunk együtt, az autó az SL Trucksport műve. A tavalyihoz képest megújult az alváza, de érdemi változás nem történt a konstrukcióban, inkább egy minden részletre kiterjedő felújításnak nevezném. A téli felkészülés során voltam már kint a csapatnál, ahol néhány kisebb műszaki kérdést tisztáztunk.
Mit vársz az idei évtől, hova várod Saschát?
Az előttünk álló szezont tekintve remélem, hogy előrébb tudunk jutni a tabellán: a 2017-es évben Sascha a 6. helyen zárt a bajnokságban. Azt gondolom, hogy 2018-ra az erősödő bajnokságban is reális lehet ezen javítanunk, örülnék, ha sikerülne a top 5-be bekerülni. Ehhez bizonyára lesz 1-2 szava Norbinak és Ryannek is, nem is beszélve az igen erős német konkurenciáról, és az évek óta stabil élmenőkről.