Brendon Hartley és Sergio Pérez lényegében egymást vádolja a Bahreini Nagydíj felvezető körén történt incidens miatt.
Pérez egy hellyel Hartley mögé kvalifikálta magát a közel-keleti versenyen, a felvezető kör elején azonban megelőzte a Toro Rossót. Ez viszonylag gyakran megesik és addig nincs is probléma, amíg a megelőzött autó még az első safety car-vonal előtt vissza nem veszi eredeti pozícióját (releváns példáért lásd Danyiil Kvjat esetét a tavalyi Kanadai Nagydíjon). Hartley viszont ezt nem tette meg, a versenybírák pedig a futamot követően őt és Pérezt is harmincmásodperces büntetéssel sújtották.
„A felvezető kör elején megelőztem, de utána nem vette vissza a helyért, mert nem vette észre, hogy megelőztem” – magyarázta Pérez. „Végig abban a hitben volt, hogy eleve előle rajtolok, ezért maradt ott, ahol. Nagyon meglepett, amikor én is büntetést kaptam; sokszor megelőztek már így, én is sokszor előztem, de a hátul lévő srác mindig visszaveszi a helyét. Hartley nem így tett, erre mindketten büntetést kaptunk. Beszélek majd Charlie-val ezügyben, nagyon furcsának találom. A belsőkamerás felvételemben látszik, hogy jó párszor lelassítottam, hogy elmehessen mellettem, végül pedig arra jutottam, hogy biztos problémája akadt. Amit nem értek, az a büntetésem.”
Hartley Pérez asszertivitását hozta fel védelmében.
„Akkora meggyőződéssel előzött meg, hogy meglepődtem” – foglalta össze az eseményeket a saját szemszögéből az új-zélandi. „Utána pedig más dolgokra kellett koncentrálnom, a felvezető körön ugyanis rengeteg mindent el kell intéznünk: a hőmérsékleteket ellenőrizni, a sebességfokozatokat szinkronizálni, mindenfélét kapcsolgatni, rengeteg procedúra vár elintézésre. Pérez meg sem próbált igazából visszaengedni, ez az igazság, a versenybíráknak is ezt mondtam. Szerintem ő sem vette észre, hogy nem a megfelelő pozícióban volt, habár fogalmam sincs, mit mondott nektek ezzel kapcsolatban. Nem tudom, miért ment el mellettem, az egyes kanyarba érve majdnem megelőzte Sainzot vagy Hülkenberget is.”
A versenybírák ítélete Hartley verzióját támasztotta alá, miszerint Pérez „nem tett semmilyen észlelhető erőfeszítést arra vonatkozóan, hogy [Hartley] visszavehesse a pozícióját”. A büntetés mértéke elég súlyos, ám miután mindkét pilóta pontzónán kívül ért célba, a végeredményen olyan nagy mértékben nem változtatott. Hartley azonban még egy érdekes adalékkal szolgált, ami a WEC-szokások eltérő mivoltából ered.
„Régen ez úgy zajlott volna, hogy a csapat felmegy a rádióra és rám szólnak, hogy ’oké, vedd vissza a pozíciód’. Itt [az F1-ben] viszont teljesen vakon megyünk a felvezető körön, lényegében ennyi a történet. Ez mindenesetre egy olyan hiba volt, amit egyikünk sem fog még egyszer elkövetni.”