A Kínai Nagydíjon tapasztalt problémák nyomán Daniel Ricciardo egyre kevésbé bízik abban, hogy a Renault valaha is versenyképes szintre tudná hozni erőforrását.
Ricciardo az akkumulátor meghibásodása miatt kénytelen volt kiállni a múlt heti Bahreini Nagydíj második körében, a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén pedig (valószínűleg) a turbó adta meg magát meglehetősen látványos körülmények között. Az időzítés nem volt a legkényelmesebb a csapat szempontjából, ugyanis mindössze két órával az időmérő előtt teljes erőforrást kellett cserélni az RB14-ben. Pozitívum, hogy a Red Bullnál gyors kezek dolgoznak: Ricciardo autója időben elkészült a Q1 végére, az ausztrál pedig végül a hatodik helyre kvalifikált csapattársa, Max Verstappen mögé. A sorozatos meghibásodások azonban nem kecsegtetnek sok jóval a szezon hátralévő részére.
„Sosem adnám fel teljesen a reményt, de nyilvánvalóan az optimizmusom mértéke az idő előrehaladtával egyre csökken és csökken” – összegezte a helyzetet Ricciardo. „Igyekszem elvárások nélkül teljesíteni most a dolgokat, csak sodródom az árral és remélhetőleg minden összeáll, ha pedig nem, azt úgyis nehezen fogom megemészteni. Sajnos túlzottan is ismerős a terep, az elmúlt évek során jó pár hullámhegyet és hullámvölgyet éltünk át, semmi új nincs a helyzetben számomra. A téli tesztek után azonban egyáltalán nem számítottunk arra, hogy a második és a harmadik versenyen is gondjaink lesznek. Megbízhatóság szempontjából a tesztek sokkal pozitívabbnak tűntek.”
A felkészülés hiánya természetesen jelentősen megnehezítette Ricciardo dolgát, különösen a Q1-ben, ám az azt megelőző percek még stresszesebbek voltak.
„Elég necces volt, de ezt nyilván nem a kamerák miatt alakítottuk így” – magyarázta. „Ennél gyorsabban nem tudtunk volna elkészülni. Körülbelül fél órával az időmérő előtt bementem a mérnökökhöz megkérdezni, hogyan állunk. Nem próbáltak túloptimistának tűnni, reális látták a helyzetet és azt mondták, nagyon szoros lesz. Ez lényegében azt jelentette, hogy ’készülj össze, de ha nem sikerül, sajnáljuk’. Nagyon örülök, hogy végül sikerült elkészülni, a fiúk szemszögéből is; két órán át a belüket is kidolgozták, szívszorító lett volna, ha csak egyetlen perccel csúszunk le.”
Verstappennek – eddig – nem voltak problémái, habár azt sem lehet mondani, hogy teljesen elégedett lett volna a szombati nappal.
„Az egyenesekben a hátrányunk nagyobb volt a vártnál” – vallotta be a holland versenyző. „Emellett az erőüzemmódok finomhangolása sem sikerült valami fényesen. Belefutottam néhány visszatérő problémába is, mint például amikor a határoló közelében járva váltásnál valami nem működik úgy, ahogy kellene.”
A Renault rakoncátlankodása rossz vágányra terelheti Ricciardo szerződéstárgyalását, továbbá egyre kecsegtetőbb színben tünteti fel a Toro Rossóban dolgozó Honda-erőforrást. Könnyen megeshet, hogy Fernando Alonso mclarenes szituációjához hasonlóan itt is a motorgyártó kiléte lesz a kulcsfigura Ricciardo megtartásához.
„Néhány futam múlva tisztábban fogunk látni” – hárította el a motorkérdés elsődlegességét Ricciardo. „Amint elkezdődik az európai szezon, sok minden helyrerázódik az autó teljesítményével kapcsolatban, a tendenciákat pedig csak akkor tudjuk majd megfelelően átlátni.”