A Mercedes saját mérései alapján a Kínai Nagydíjon megdöntötte az F1-es kerékcsererekordot, amikor Valtteri Bottas autóját 1,83 másodperc alatt szervizelték.
A versenyközbeni tankolás betiltását követően egyre fontosabbá váltak a gyors kerékcserék, amelyek esetenként a győzelem sorsáról is dönthettek. A 2017-re bevezetett nagyobb kerekek kezdetben lassították a szinte tökélyre fejlesztett folyamatot, Sanghajban azonban a Mercedes bebizonyította, hogy nem a méret a lényeg, megdöntve saját és az abszolút rekordot (habár ez utóbbit nem ismerte el az FIA, egyelőre). A villámkerékcsere különösen annak fényében elismerésre méltó, hogy a 2018-as szezon első három versenyén tapasztalt boxutcai bakik miatt a legtöbb csapat biztonságosra vette a figurát.
A kínai futamon Bottas a versenyben vezető Sebastian Vettel mögött haladt, amikor a 19. körben megkíséreltek egy elévágást. A Ferrari egy körrel később annak rendje és módja szerint reagált, ám a Mercedes időzítése, Bottas remek kivezető köre és a fenomenális kerékcsere együttesen elég volt ahhoz, hogy a finn átvegye a vezetést. A kerékcsere hivatalosan „csak” 2,15 másodperc volt, de a csapat saját mérései alapján a valós idő ennél jóval rövidebb volt.
„3,3 másodperccel követtük Sebastiant, amikor az elévágás miatt behívtuk Valtterit a boxba” – magyarázta James Vowles, a Mercedes főstratégája. „Több dolog tökéletes együttállása közrejátszott a sikerben. Először is, a kiállásunk hihetetlen volt; a jelzőlámpánk visszajelzése alapján 1,83 másodpercig tartott, ami roppant gyors, főleg ebben az új korszakban. Sebastian kiállása nagyjából kilenc tizeddel volt ennél lassabb, amiből hét tized a kerékcserénél ment el. Azonnal jelentősen csökkentettük az eredeti hátrányunkat hozzá képest.”
A szűk egy másodperc azonban nem lett volna elég az első hely átvételéhez.
„Valtteri kivezető köre lenyűgöző volt” – dicsérte pilótáját Vowles. „Jó néhány specifikus üzenetet adtunk Valtterinek, hogy pontosan azt csinálja, amit kellett. Lényegében időmérős kört ment, tökéletesen kivitelezte, egyetlen hibát nem ejtett, ez pedig további értékes másodperceket jelentett. Legutolsó sorban pedig Sebastian boxba bevezető körén a használt lágy gumik már nem működtek igazán jól. Nem voltak pocsék állapotban, még lehetett rajtuk menni, de láthatóan otthagytak néhány tizedet a pályán, mire beértek a boxba. Minden gyönyörűen közrejátszott ahhoz, hogy Valtteri körülbelül héttizedes előny tudatában Sebastian elé jöjjön: az elévágás, maga a boxkiállás és Valtteri fantasztikus kivezető köre.”
A hivatalos rekordot a Williams tartja: a grove-i istálló a 2016-os Európa Nagydíjon 1,92 másodperc alatt cserélt kereket.