A spanyol Marca sportnapilap számolt be a hírről, miszerint az FIA technikai delegáltjai vizsgálódást indítanak a Ferrari 2018-as autójának legalitását illetően.
A Marca információi szerint a Ferrari egy különleges motorbeállítási üzemmódot használ, amellyel kipufogógázt vezetnek az autó hátsó légterelőjére.
A jelenség Kínában megfigyelhető volt, a maranellói istálló autóinak hangja ‘eltérő’ volt a kanyarokban – írják.
Az ügy furcsasága, hogy az FIA delegáltjaként az a Nikolas Tombazis vizsgálhatja az ügyet, aki néhány éve még a Ferrari vezető tervezője volt.
„Nem elfogadott az olyan speciálisan alkalmazott motorbeállítás, mely növeli a kipufogógáz áramlását a kanyarokban” – mondta Tombazis.
„Az effajta áromlások abban az esetben tekinthetők szabályosnak, ha valójában növelik az erőforrás teljesítményét” – tette hozzá.
Nem ez az egyetlen olyan elem a Ferrari autóján, melyre felfigyelt a média, a spanyolok Sebastian Vettel kormányának hátsó felén levő extra karról is beszámoltak, mely a Forma-1 hivatalos oldalán is fellelhető tartalom.