back to top
KezdőlapFormula 1Az FIA 2021-től nem akar rajtbüntetéseket

Az FIA 2021-től nem akar rajtbüntetéseket

-

A 2021-es szabálycsomag részeként az FIA, kivételes esetektől eltekintve, eltörölné a rajtbüntetéseket, legyen szó motor- vagy váltóbüntetésről.

Ross Brawn rajtbüntetések iránt érzett ellenszenve jól ismert, a gyakran felbukkanó helyzetet pedig egyenesen a „bohózat” jelzővel illette. A büntetések kiszámításának bonyolultságát idénre jelentősen egyszerűsítették, Charlie Whiting versenyigazgató azonban ennél is tovább szeretne menni és a büntetést kiváltó helyzetek számának drasztikus csökkenését akarja elérni 2021-től.

„Ha megtehetjük, minden rajtbüntetéstől meg akarunk válni” – mondta Whiting. „Ennek megvalósításán dolgozunk.”

A legnagyobb nyilvánosság az erőforrás-alkatrészek cseréjét övezi, legalább olyan gyakran láthatjuk azonban a ’váltócsere miatt öthelyes rajtbüntetésben részesül’ szalagcímet. A jelenlegi szabályok értelmében a váltóknak hat egymást követő versenyhétvégét kell kibírniuk (kivéve, ha az adott versenyző nem fejezi be a futamot), ám a váltót érintő legkisebb meghibásodás is súlyos rajtpozíciókba fájhat a csapatoknak. A legvalószínűbb módosításnak az tűnik, hogy a versenyzők ezentúl x darab váltót kapnak a teljes szezonra, amelyeket akkor és úgy használnak fel, ahogy akarnak – hasonlóan a jelenlegi erőforrásszabályokhoz.

„Nincs rá szükség, egyelőre jól működik a rendszert” – vetette el Whiting annak lehetőségét, hogy még 2021 előtt változtassanak a váltószabályokon. „Legfeljebb arról lehet szó, hogy a motorokhoz hasonlóan a váltóknál is egy adott készletből gazdálkodhatnak a csapatok, például egy évre kapsz három váltót, azt csinálsz velük, amit akarsz, de több nincs. Ez az egyik dolog, amit 2021-re tervezgetünk. Meglehetősen átfogó és számos módosítást tartalmazó csomagot vezetünk majd be.”