A múlt héten elfogadott 2019-es aerodinamikai szabálymódosítások akár másfél másodperccel lassabb köridőket is eredményezhetnek – de legalább lehet majd előzni.
A csapatok által megszavazott aerodinamikai módosítások (jóval egyszerűbb, szélesebb első szárnyak, egyszerűsített első fékcsatornák, szélesebb és alacsonyabb hátsó szárnyak) célja az üldözött autó által húzott zavaros levegő kitisztítása, aminek következtében a hátul lévő autó könnyebben tudja majd követni és esetleg megelőzni áldozatát. Nikolasz Tombazisz FIA technikai igazgató szerint ez azonban a köridő rovására megy majd, ami akár a másfél másodpercet is elérheti.
„A 2016 és 2017 közötti időkülönbségnek nagyjából a felével-harmadával csökkent majd a teljesítmény, vagyis körülbelül másfél másodperccel” – mondta Tombazisz. „Nehéz pontosan megmondani, mert a csapatok fejlesztéseinek mértékétől is függ az érték, de mindenképpen arra számítunk, hogy visszaesik a teljesítmény. De ha ezt a lépést nem tettük volna meg, 2019-re és 2020-ra a helyzet tovább romlott volna – ez volt az egyetlen esélyünk, hogy még idejében megállítsuk ezt a folyamatot. A csapatok házon belül szimulálták az eredményeket, amik változó mértékű előrelépést prognosztizáltak, de egyetlen esetben sem tapasztaltunk romlást.”
A 2019-es változás mintegy felvezetése a 2021-re érkező mélyreható felforgatásnak, amitől olyan mértékű javulást várnak, hogy a DRS-től is szeretnének megszabadulni.
„Nem szeretném, ha az emberek összekevernék ezt a változást a 2021-től érkezőkkel” – folytatta Tombazisz. „Ez utóbbiak nyilvánvalóan sokkal szélesebb körben hatnak majd az autókra és remélhetőleg jóval több időt fordítanak a kutatási részére. A mostani módosítások már jövőre életbe lépnek, ezért csak az autó néhány specifikus területére tudtuk kiterjeszteni őket. Fogalmazzunk úgy, hogy félúton járunk.”